Thursday, June 4, 2015

Kerja Mencuci dan Membersih Rumah Semakin Mudah

Kalau orang perempuan ni, bab membasuh mencuci semua memang antara perkara yang penting.. kadang tu bab membasuh mencuci  ni boleh jadi pening kepala bila kotoran dekat barangan atau tempat yang nak dibasuh dicuci tu tak nak hilang.. orang perempuan ni suka beli macam2 jenis pencuci dekat rumah.. pencuci lantai lain, pencuci cermin tingkap lain, pencuci tandas lain, sabun sental periuk lain, sabun basuh kasut sekolah anak lain.. senang cerita macam2 jenis sabun pencuci ada kat rumah tu.. kalau boleh nak cari pencuci serbaguna untuk kegunaan seluruh rumah yang sesuai digunakan seisi keluarga.. 



Dulu aku pun macam tu jugak.. banyak beli pencuci untuk kegunaan rumah.. tapi lepas dah cuba Basic H daripada Shaklee, pakai tu jer untuk tujuan mencuci dan membersih rumah.. kalau dulu banyak bahan pencuci yang buat kulit tangan jadi kasar.. tapi lepas gunakan Basic H Shaklee ni, kulit tangan tak jadi sensitif, kering, mengelupas atau rengsa.. happy :)


Baru ni trend kawan-kawan basuh kasut sekolah anak dengan Basic H.. amboiiii, putih bersih kasut yang kotor tu.. biasalah budak kan.. kasut sekolah masuk hari Rabu dah bercomot2.. macam masuk bendang sawah kaedahnya.. hehee.. letak beberapa titik Basic H dalam air, rendam jap kasut sekolah tu dalam sejam ke.. lepas tu cuci macam biasa.. hasilnya, putih bersih kasut tu :)


Ramai ibu-ibu yang dah cuba basih botol susu anak dengan Basic H ni.. serius, memang ramai yang jatuh cinta lepas tengok botol susu anak bersih.. baki2 susu dan bekas2 susu tertinggal lama kat puting dan botol susu hilang! barulah rasa bersih dan seronok nak bagi anak minum susu kan..


Mana yang ada karat2 kat rumah, boleh cuba Basic H jugak.. kalau tengok besi2 dekat tingkap tu dah nak mula kotor dan karat, cubalah cuci dengan Basic H tu.. tapi janganlah menggantung harapan yang tinggi kalau karat tu dah berbelas tahun nak terus hilang yer.. so, sebelum jadi parah kita rajin2 la cuci dengan Basic H tu..


Kuali atau periuk yang mana ada hitam-hitam tu cubalah cuci dengan Basic H.. letak beberapa titik Basic H dan biarkan seketika.. lepas tu cuba sental kuali dan periuk tu.. insyaAllah kalau rajin buat, hilanglah kotoron tu..


Kalau dapur berminyak lepas memasak tu, apa kata cuba cuci dan lap dapur dengan Basic H tu.. letak beberapa titik Basic H dekat kain lap dapur korang, then lap dapur korang tu.. mana2 kesan minyak tu memang sekali lap dah hilang la.. tak adalah isu dapur berminyak lagi lepas ni..


Baru-baru ni kakak aku guna untuk mop lantai.. terus dia kata semut2 semua hilang kat rumah dia.. tinggal beberapa ekor jer sebab sebelum ni banyak sangat semut kat rumah dia.. dah spray macam2 pun tak jalan jugak.. Alhamdulillah bila ahli keluarga sendiri suka dengan Basic H Shaklee ni..


Mop lantai pakai Basic H.. tak perlu bilas atau mop 2 kali.. sekali cuci lantai berkilat dan tak melekit.. just letak dalam 5-6 titik Basic H dalam separuh air baldi, mop macam biasa.. siap berkilat! nak cuci bilik air pun senang pakai ni.. terus mood rajin mencuci bilik air bila ada Basic H ni tau..

Jangan risau tentang Basic H ni sebab

- Organik
- Tidak bertoksik
- Tanpa gas beracun
- Tanpa bahan kimia berbahaya
- Tanpa bahan pewangi
- Lembut pada tangan
- pH seimbang
- Tanpa klorin

Basic H Shaklee ni memang produk paling aku jatuh cinta la.. sebab sangat2 membantu urusan mencuci dan membersih rumah.. tak perlu pening2 nak beli macam2 produk pencuci.. sebotol tahan lama sebab pakai beberapa titik jer dah berkesan! kat rumah dah dekat 5 bulan tak habis2 lagi.. jimat kan?

Kalau nak tau lebih tips tentang menghias, susun atur, membersih dan mengemas rumah, click link kat bawah ni yer :

Tips Mengemas Rumah Yang Paling Asas!






***************************************************************************************

Kalau ada sesiapa berminat nak dapatkan Basic H Shaklee pulak boleh la hubungi Zana seperti maklumat di bawah ni yer..

Page : https://www.facebook.com/Cinta.Sihat.Adieyza
Call/SMS/Whatsapp : 013-6065246
Emel : adieyza_1110@yahoo.com
Photobucket
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

3 comments:

  1. wah..zana, cam menarik je, serbaguna kan..nant wasap Me harga dia?

    ReplyDelete
  2. wahhh bagus nyer berkesan sungguh!

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ