Tuesday, July 6, 2010

BoRanG KeBeNaRaN BerKaHWiN DoNe



Alhamdulillah.. segala borang kebenaran utk bernikah dh settle.. syukur sebab dipermudahkan urusan yg penting ni..

Mula2 mmg risau sgt bab borang2 ni semua.. but, bila dh settle terasa lega sesgt.. urusan borang2 ni semua bukan aku & cik adiey jer yg terlibat, byk pihak yg terlibat..

Syukur juga sbb family byk sgt membantu dlm urusan ni esp abh & bakal ayah mertua..

Last month bakal ayh mertua tolong ambikkan borang utk aku & cik adiey.. dia xnak kitaorg susah payah blk kg semata utk ambik borang tu.. lps tu bakal ayh mertua siap hntr borang tu ke rumah aku..

Nasib baik dia dtg bukan semata2 nak hntr borang tu tp nak ambik sekali kad kahwin yg ada kat aku.. so xdelah aku rasa bersalah & mcm nyusahkan dia lak kan..

Lps tu, aku & cik adiey trs buat surat pengakuan bujang.. time ni mmg byk ayat2 kelakar dr officemate.. mmg kena usik but tahan je lah dgr semua usikan tu..

Next, kitaorg wat HIV test.. kitaorg buat kat klinik kesihatan bangi.. utk wat HIV test ni, aku ambik half day..

Lps semuanya dh settle, trs blk kg.. cik adiey settlekan borang dia.. mntk tndatangan imam kat kg dia.. then cik adiey bg borang tu kat abh..

Then submit both borang ke Pejabat Agama.. Pejabat Agama akn check samada borang permohonan tu lengkap ke x.. check salinan ic, surat pengakuan bujang, gambar, salinan kursus kahwin, maklumat wali & details lain lengkap atau x..

Bila dh settle urusan kat Pejabar Agama, trs bg borang kebenaran berkahwin tu kat tok kadi.. tok kadi akan pegang borang tu sampailah tarikh 23/7/2010 nnti..

Alhamdulillah sbb urusan ni semua berjalan lancar..

So, skrg ni barulah leh start counting the day.. sbb sebelum ni, selagi x settle borang kebenaran berkahwin tu, mmg risau & rasa x nak counting2 lg.. hehehe

So, menghitung hari la lps ni.. happy + excited + bahagia + takut + sedih + sebak semuanya ada lah skrg ni..

Ya Allah, kau permudahkan urusan majlis kami hendaknya..

No comments:

Post a Comment

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..