Friday, February 18, 2011

TeRaPi PerKaHWiNaN oLeH Dr. IsMaiL TamBi

Sejak kahwin ni, kenalah makin rajin untuk pertingkatkan ilmu rumah tangga kan.. kena rajin membaca tentang petua2 kebahagiaan rumah tangga..

Hari tu, ada kakak kat office aku ni dengan baik hatinya bagi aku pinjam buku Terapi Perkahwinan.. even bagi pinjam, aku dah cukup happy.. sebabnya tak semua orang sudi share apa yang dia tau & ada kat orang lain kan..

Since aku baru berkahwin (7 bulan kira baru x eh??), so aku rasa memang patut baca buku ni untuk cari lebih ilmu.. tapi aku ni bukan jenis baca & terima jer.. aku akan tanya balik apa yang aku baca ni dekat orang yang lebih pengalaman..

Aku rasa beruntung gak sebab dapat family yang agak terbuka dalam bab ilmu rumah tangga ni.. sebabnya, aku bukan jer dapat tips dari kakak2 aku tapi tips dari mak abah pun banyak.. tips tu berguna untuk aku berusaha mempertahankan kebahagiaan rumah tangga..

Banyak gak tips2 menarik dalam buku ni.. kiranya boleh dijadikan panduan terutamanya untuk orang yang baru kahwin.. aku dah habis baca buku ni.. Alhamdulillah dapat belajar banyak benda baru..


Nanti aku akan share tips2 dalam buku ni yer.. hope dapat bantu kita sama2 menjadi pasangan yang terbaik untuk pasangan kita sendiri.. semoga kebahagiaan sentiasa bersama kita.. sharing is caring!!

6 comments:

  1. akak pon suke baca buku2 ilmiah pasal perkahwinan.. sekarang nie akak layan buku2 peknen pulak nak tambah pengetahuan hihi

    ReplyDelete
  2. 7 bulan??macam lebih kurang je waktu kita kawen nih, hee,

    ReplyDelete
  3. faiz farish, sbgai persediaan nak kahwin pun blh jugak.. so ko blh baca kot.. hihihi

    ReplyDelete
  4. jivebumz, hope zana pun nanti dapat baca byk buku2 ttg pregnant pulak.. semoga ada rezeki zana utk pregnant nanti..

    ReplyDelete
  5. resealley, yup dear.. hampir 7 bulan kahwin.. sama eh..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..