Monday, December 21, 2009

Membelah Rotan Di Wah Chan

Tajuk entry tu agak pelik sbb xtau nak letak tajuk apa.. hehe..

Sebenarnya, lps je blk dr Jakel KL tu, aku & cik adiey jalan2 cuci mata kat beberapa shopping complex.. sbb hr tu rasa nak spent masa bersama lama2 ckit.. tapi, mana lah boleh cuci mata je kan.. msti nak beli something.. tetiba jer cik adiey ckp,

"baby, kita gie beli cincin nak x?"

Aku mcm terkejut gak sbb kalau ikut plan asal, kitaorg nak beli cincin hujung bulan 1.. mmg nmpk mcm lewat ckit hujung bln 1 tu.. tp kalau ikut nasihat family, jgn cepat2 sgt beli cincin, nnti dh xde feel sgt.. huhu..

Aku just kata nak survey je dulu.. tp xleh tahan oooo.. but call mak dulu, tanya ok ke kalau beli skrg & mak kata ok je if dh de yg berkenan sgt.. lps survey beberapa tmpt, aku & cik adiey berkenan dgn design cincin kat Wah Chan..
Cik adiey yg pilih cincin utk tunang & cincin belah rotan utk merisik.. aku saje suruh dia pilih sbb bab2 mcm ni aku xnak dia terima jer idea aku..

Cik adiey tanya gak, nape cincin merisik kena cincin belah rotan? aku just bgtau dh mmg tradisi dr dulu lg merisik mmg cincin belah rotan.. so, kita kenalah ikut tradisi tu.. time kahwin nnti xkisah la nak bg cincin, gelang, subang or rantai.. tp time merisik better ikut adat yg mana mstilah cincin belah rotan.. chinese pun cincin belah rotan tau..

Syukur Alhamdulillah, akhirnya kitaorg dh pilih cincin yg berkenan di hati masing2.. mybe gak rezeki kitaorg hr tu, promoter tu bgtau ada special gift sbb kitaorg buat pembelian melebihi RM something (dirahsiakan).. free gift tu loket diamond bntk love wrna purple.. nice!!

2 comments:

  1. jgn pkai dulu cincin tuh..hehhe..t x suprise..hehehe

    ReplyDelete
  2. yup my dear, xkan pakai & tunjuk kat sesape be4 we all tunang.. surprise.. hehe

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..