Tuesday, June 23, 2015

Kasih Ibu Membawa Ke Syurga, Kasih Ayah Sepanjang Masa

Kasih Ibu Membawa Ke Syurga, Kasih Ayah Sepanjang Masa.. Alhamdulillah masih diberikan kesempatan waktu untuk melihat wajah emak, abah, mak mertua dan ayah mertua.. rezeki dan nikmat yang tiada bandingannya selain daripada dikurniakan seorang suami.. 




Tak sempat nak update entry tentang Hari Ibu.. jadi kita gabung sekali dengan entry tentang Hari Bapa.. tiada yang lebih bermakna bila Allah masih meminjamkan mereka di dunia untuk aku menumpang kasih sayang mereka.. tiada yang lebih berharga bila Allah izinkan aku untuk didakap dan dicium dengan penuh kasih sayang oleh mereka.. Ya Allah, aku bersyukur dengan semua ini Ya Allah..


Di saat orang lain belum puas bermanja dengan ibu dan ayah, Allah masih pinjaman emak dan abah yang sentiasa menyayangi aku setiap masa dan ketika.. sehingga saat ini aku masih dapat melihat wajah mereka di depan mata.. dapat dengar suara mereka.. dapat sentuh wajah mereka.. Allah... nikmat yang terlalu besar maknanya.. syukur Alhamdulillah, terima kasih Ya Allah..


Di saat orang lain tidak sempat merasai kasih sayang seorang ibu atau ayah mertua, Allah kurniakan aku emak dan ayah mertua yang sangat2 baik dan menyayangi aku seperti anak kandung mereka sendiri.. menerima aku seadanya untuk menjadi penyeri di hati anak mereka.. menerima aku seadanya untuk menjadi menantu dalam keluarga mereka.. Allah, terima kasih Ya Allah..

Syukur Alhamdulillah.. Terima kasih Ya Allah.. Ampunilah segala dosa-dosa emak, abah, emak mertua dan ayah mertuaku Ya Allah.. berkatilah dan lindumgilah diri mereka di dunia dan di akhirat kelak.. 


Sebenarnya, 5 insan hebat dalam gambar pertama entry ni adalah sebab utama aku sentiasa berusaha nak majukan diri sendiri setiap hari.. bila ada rezeki yang boleh dikongsi, lebih suka berkongsi dengan mereka berlima.. tiada yang lagi bermakna bila dapat gembirakan diaorang.. tapi lebih bermakna dengan apa yang aku buat selama ni mendapat redha dan sokongan mereka berlima.. :)

Photobucket

No comments:

Post a Comment

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..