Thursday, June 4, 2015

Allah Uji Tanda Allah Sayang

Kadang-kadang bila kita diuji mulalah hati ni fikir hidup ni susah.. mulalah bayangkan hidup terbeban.. tapi kita lupa, Allah datangkan ujian tu sebab Allah sayang..


Allah nak kita belajar bersabar.. Allah nak kita belajar redha.. Allah nak dengar kita berdoa merayu pada-Nya.. dan Allah nak bagitau yang Allah ingat kita, sebab tu dia bagi kita ujian..

Percaya tak setiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya.. setiap apa yg kita alami mesti bersebab.. Allah tak kan uji tanpa sebab.. Allah tak kan uji sesuatu yg kita tak mampu tanggung.. Allah bagi ujian sebab Allah nak bagi pahala kat kita..


Bila kita diuji, kita belajar sabar.. sabar pun dapat pahala.. bila diuji, kita jadi semakin rapatkan diri dgn Allah, itukan bagus dan dapat pahala.. bila diuji, kita berusaha utk selesaikan masalah.. Allah suka orang yg berusaha, jadi usaha kita tu Allah suka, ada pahala yg menanti..

Yakin ada ganjaran di penghujung ujian dan kesusahan hidup kita.. jangan pernah putus asa.. Allah tak suka orang yg cpt berputus asa..

Click link di bawah untuk membaca entry motivasi yg lain








Photobucket

No comments:

Post a Comment

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..