Wednesday, January 5, 2011

MiToS TaHuN BaRU


Betul ke kalau tahun baru kita dapat banyak berita sedih & buruk, bermakna tahun tu tak berapa bertuah utk kita???

Betul ke kalau tahun baru banyak masalah, maknanya sampai hujung tahun hidup kita penuh dengan masalah???

Hope semua tu mitos jer.. sbb x sanggup aku nak tempuh tahun ni dgn kesedihan jer.. sape lah yg sanggup kan???

Awal tahun ni dah banyak pulak citer sedih & buruk aku terima.. memang down sesgt!!!

Nasib baik encik adiey sentiasa support & bg semangat kat aku.. sebab kalau ikut hati yg marah tu, rasanya cepat berkerut seribu muka aku ni..

Semalam, masalah kat office betul2 buat aku down.. staff yg aku percaya selama ni, dah buat aku rasa sentappppppppppp...

Apa perasaan korang bila bos bgtau yg dia x dapat tido malam fikirkan hal korang?? mestilah malu kan??? rasa macam teruk sangat dah kita ni kan..

Memang x sangka semua ni terjadi sedangkan bukan aku yg salah.. nasib baik pihak yg bersalah tu dah jelaskan balik keadaan sebenar & bos pun tau yg sebenarnya aku memang x bersalah..

Bila bos senyum, tenang sgt hati ni...

Petang semalam jumpa staff tu.. bersemuka tanya kenapa dia sanggup buat aku macam tu.. dia mengaku dia salah.. tapi aku ni memang susah nak terima alasan dia..

Biarlah, yg penting nama baik aku x terjejas kat mata bos.. itu yg penting!! sbb bukan staff tu pun yg akan bagi markah utk prestasi tahunan aku kan??

Ingatkan dah selesai 1 mslh, boleh la rasa tenang ckit.. rupanya tidak!!!!!!!!!!

Awal pagi dapat sms dr seseorang.. sms ni buat aku terus perah otak fikir apa salah aku kat dia sampai dia boleh hantar sms tu kat aku.. aku x tau apa2 pun.. bila tanya nape, dia x reply pulak sms tu.. pelik!!

Bila benda ni jadi, tipulah aku kata kalau aku boleh happy 24 jam kan?? cuma aku cuba fikir positif..

Hidup tanpa masalah?? maknanya hidup org tu yg bermasalah kan?? so semua org ada masalah, cuma macamne kita nak handle masalah tu..

Bagi aku, kita kena yakin yg x semua org sukakan kita.. even kita rasa kita dah cuba sedaya upaya nak buat org lain suka kat kita.. sebab kita sendiri pun ada jugak x suka kat org lain kan??

X suka tu x semestinya benci, menyampah or meluat.. sebab kenapa kita x suka seseorg tu x boleh nak simply describe..

Sekarang ni, aku cuba nak muhasabah diri.. cuba cari apa yg x kena sampai semua ni boleh jadi kat aku..

X de manusia yg sempurna.. mungkin aku ada buat salah tanpa aku sedar.. semua ni aku anggap pengalaman yg boleh matangkan aku..

Hope masalah ni akan habis cepat.. x sanggup rasanya nak fikir masalah ni lama2!!

Sejauh mana mitos tahun baru ni, aku x pasti.. mitos @ fakta???

4 comments:

  1. hm, kdg2 susah nak percaya kwn kan?

    ReplyDelete
  2. faiz farish, betul tu.. bila kita prcaya tp dia pulak sebaliknya, mmg rasa geram la kan..

    ReplyDelete
  3. banyakkan bersabar zana..kekadang sebelum timbul gembira pasti timbul kesedihan dulu...

    ReplyDelete
  4. zana, skrg ni aku lbh cool.. be4 kahwin dulu cepat betul panassss.. hihihi..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..