Monday, June 27, 2011

Umai D'Lake Cafe Presint 2 Putrajaya


Petang ni aku nak share tentang satu tempat makan yg best kat Putrajaya ni.. Umai d'Lake Cafe yg terletak di Monumen Alaf Baru, Presint 2.. cafe ni dulu beroperasi kat Presint 15, memang dekat dengan rumah aku.. so kalau balik keje, selalu jugaklah lepak kat situ.. sebab menu petang kat cafe ni memang TERBAIK!!!

2 bulan aku tension sebab cafe ni x bukak.. betul2 dah rindu nak makan kat situ.. setiap kali lalu, mesti tension sebab cafe tu tutup.. huhuhu.. nak dijadikan cerita, aku terdetik hati nak google tentang cafe ni.. akhirnya jumpa info terbaru tentang cafe ni..

Rupanya diaorang dah pindah ke Presint 2.. patutlah cafe yg kat Presint 15 tu tutup jer sejak 2 bulan hari tu.. yg aku pulak x terfikir nak google tentang cafe tu.. kalau aku google lebih awal, xdelah aku tension sangat sebab x dapat makan kat situ.. huhuhu..


So last week ambik kesempatan untuk gie cafe tu.. masuk cafe tu terus happy oooo.. masa pekerja tu nak ambik order, terus aku luahkan perasaan aku.. aku cerita la 2 bulan ni aku rasa tension sebab cafe diaorang tutup.. aku cakap kalau ye pun nak pindah, letak la notis kan.. senang cikit customer nak tau.. aku cerita la yg aku siap google tentang cafe ni semata2 sebab dah lama sangat x makan kat cafe tu.. sesi luah perasaan berlangsung agak lama.. hahahaha..


Malam tu order menu yg paling aku suka.. Roti Jala Umai Cafe.. roti jala kat cafe ni memang sedap sangat!! makan dengan kuah kari yg sedap & ditambah dengan rendang ayam yg sangat mantap.. pergghhhhh, layannnnnnn.. lepas tu order Cucur Udang Umai Cafe ( gambar lupa nak snap sebab tengah menghayati kesedapan makanan kat situ ).. perrrggghhhh, lagi layan la.. memang sedap!!

For info, roti jala & cucur udang memang menu yg special kat cafe ni.. so x mustahil la roti jala & cucur udang kat situ memang sedap.. banyak lagi menu yg ada kat cafe ni.. dari menu masakan kampung sampailah menu western.. semuanya ada..

Harga makanan kat cafe ni agak berpatutan.. yg bestnya kalau gie cafe ni waktu petang.. boleh tengok pemandangan tasik Putrajaya, kalau nak lagi best boleh tunggu matahari terbenam.. memang cantik pemandangan kat situ.. masa aku gie minggu lepas waktu malam.. customer memang ramai, kebanyakan suka makan dekat luar cafe.. open air.. memang layannnn..

Lepas ni kalau rasa nak lepak waktu petang sambil layan roti jala, haruslah aku terjah ke sana lagi.. layanan pun ok.. tunggu order pun xdelah lama sangat.. so warga Putrajaya, rasanya x rugi kalau korang cuba makan kat cafe ni terutamanya kalau nak cuba roti jala kat situ..

Info tambahan, kedai ni buka setiap hari dari pukul 8 pagi sampai 11 malam.. menu pelbagai dari kampung, western, cake, kuih muih & macam2 lagi..

Info tambahan lagi, kedai ni terletak bersebelahan dengan Monumen Alaf Baru di Presint 2.. berhampiran dengan Masjid Sultan Mizan Putrajaya.. cafe ni menghadap tasik..

P/S: Tuan cafe kata, Tun Mahathir selalu singgah cafe ni.. wah, hebat la cafe ni!!

18 comments:

  1. kwn akk pon pernah ke sana, dia pon promote gak tempat tu sbb makanan kt ctu sedap2 :)

    ReplyDelete
  2. nak pegi gak la. nak pegi gak la.

    (hihi. motip nak tulis ber double ayat tu. teehee)

    ReplyDelete
  3. mak aih kak..nampak tersgt lah sdp haha

    ReplyDelete
  4. lawak la zana, xleh makan kt kedai tu pun leh sakit kepala..

    roti jala...bestnya, dah la teringin sgt nak makan skrg ni

    ReplyDelete
  5. ZANA, KALU KAT SINI, UMAI TU SEJENIS MAKANAN...IKAN MENTAH DIPERAH ASAM LIMAU.NYAMAN BAH

    ReplyDelete
  6. hiks..kita kt p18 je ni..hihi..
    pnh dgr jgk umai d'lake ni tp tk pnh lg try..kna jgkla kot try lps ni..

    ReplyDelete
  7. umai ni kat monumen alaf baru presint 2? lagi detail lagi siket zana. die dkt2 ngan apa? hehe

    ReplyDelete
  8. tak pernah pi lg ni....kena trylah nampaknyaa...

    kenapa tak amek gambar di kawasan sekitar cafe tu...hehe

    ReplyDelete
  9. dengar gak pasal cafe ni dari kawan2..
    hubby pun ade cite jugak..
    tp lum berkesempatan..

    nak kene terjah pas ni..

    ReplyDelete
  10. kalau dekat, hari2 aku terjah..huhu....dah la aku ni peminat roti jala...

    ReplyDelete
  11. jauhlah dgn tempat lia klu dekat blh jugak terjah.. hehehee

    ReplyDelete
  12. tun mahathir slalu pi? wah, keless gitu! :D

    ReplyDelete
  13. terasa lapar plak tetibe tengok gambar makanan nih....tak lunch lagi :(

    diet diet...hahahahha

    ReplyDelete
  14. hahahaa akak namenye duduk putrajaya okeh, tapi siyes tak tau cafe tuh okey akekekeke.

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..