20 Januari 2013, genap Encik Adiey
30 tahun.. Syukur Alhamdulillah kerana di ketika tarikh bermakna tu, aku masih
berada di sisi dia untuk menjaga dan menyayangi dia..
Sama macam pasangan lain, genap
pukul 12malam terus nyanyi lagu Happy Birthday untuk dia.. walaupun suara x
sedap, belasah jer lah! Masa tu memang kitaorang belum tido lagi sebab masing2
tengah layan drama kat tv.. lepas nyanyi, terus post e-card birthday kat FB.. buat e-card tu
10minit sebelum pukul 12 malam.. hihihi..
X kisah la orang kata e-card tu simple
sangat ke apa.. janji aku buat dengan hati yang ikhlas & penuh kasih
sayang.. *pergh, ayat nak sweet sokmo la
kononnya kan??
Masa nak masuk tido tu, puaslah fikir nak
bagi hadiah dia bila.. cadangnya nak bagi petang2 cikit.. tapi sebab aku mood
over excited, so bagilah hadiah dia malam tu jugak..
Letak hadiah kat atas katil sebelum dia
masuk bilik.. tak balut! tak ada kad! Giler pemalas punya isteri.. hahaha..nasib
baik hadiah tu ada kotaknya.. kalau x ada kotak, letak kosong macam tu jer la
kot..hehehe..
Note II.. a special birthday gift
for his 30th birthday!
Encik Adiey nampak sangat teruja dengan hadiah tu.. rasa nak mengalir air mata bila berkali2 dia mengucup dahi
aku sambil ucap terima kasih.. *sesungguhnya kerana sikap menghargai dialah yang membuatkan aku makin jatuh cinta dengan dia setiap hari!!!
Kenapa beli hadiah Note II? Later kita story la eh.. sebab macam panjang lagi jer entry ni.. nanti korang bosan pulak.. hehehe..
Bangun pagi tu agak sedih sebab
birthday boy tu demam la pulak.. lepas solat Subuh, mandi & Encik Adiey
request nak makan roti canai sardin.. selera orang demam hanyalah roti canai sardin..
Masa breakfast kat luar, Encik Adiey
x perasan yang aku asyik berbalas sms dengan seseorang.. sms dengan seseorang
untuk birthday surprise.. nasib masa tu dia x banyak tanya..
Balik rumah, x bagi Encik Adiey
tukar baju.. dengan alasan nak ambik gambar dia dengan Note II tu.. padahal
sebenarnya aku nak tunggu seseorang hantar surprise kat Encik Adiey.. orang tu
dah otw nak datang rumah..
Sambil tunggu orang tu, aku buat2
suruh dia explore Note II tu sambil aku ambik gambar dia.. punyalah banyak aku
ambik gambar dia masa tu! Sebab orang yg nak tolong surprisekan tu x sampai
lagi..
Tetiba dengar orang bagi salam.. aku
sajer suruh Encik Adiey gie bukak pintu.. aku ingatkan dia terus bukak, tapi
dia gie tengok dulu kat teropong pintu!! Terus dia pandang aku yg kat belakang
dia then bagitau, “baby order kek eh???”
Muka Encik Adiey masa tu ada
terkejut & senyum x henti2.. serius rasa seronok tengok senyuman dia tu..
Pavlova for his 30th
birthday!! Sangat2 sedap!! Entry pavlova ni kita buat entry lain eh.. macam
panjang sangat kalau buat 1 entry.. hehehe..
Petang tu cadangnya nak pergi
celebrate birthday dia.. tapi dia makin x sihat.. so just makan2 simple..
selera petang tu hanyalah chicken chop.. lepas makan terus balik rumah..
Nanti ada masa nak bawak jugaklah
dia makan kat mana2 tempat yg dia suka sebab masa birthday dia tu memang dia
demam yg agak panas just dia cuba untuk bertahan.. nasib baik esoknya masa gie
klinik doctor bagi MC.. so dia boleh rest puas2 kat rumah sambil explore his
new gadget.. hehehe..
Even tahun ni hanya dapat buat
simple celebration, tapi still 2 surprise berjaya membuatkan dia tersenyum
bahagia.. syukur di atas rasa bahagia ini Ya Allah..
Nota cinta:
bermula kehidupan 3series buat dirinya.. tapi dia selalu kata dia maintain muda dan nampak macam sebaya dengan aku.. sangat perasan kan Encik Adiey tu!! ke memang korang rasa dia x nampak macam 30 tahun?? hihihihi..
Salam sayang untuk semua!!
With love,
~aDieyZa~