Showing posts with label GadGet. Show all posts
Showing posts with label GadGet. Show all posts
Thursday, October 16, 2014
Kisah Gadget - Keperluan vs Kemahuan
Saturday, September 27, 2014
Selfie Guna Monopod?
Friday, September 5, 2014
Bila Abah Ada Telefon Baru ............
Ada sekali tu dia try ambik gambar dan hantar kat group whatsapp.. gambar tu gegar.. boleh pulak dia kata sebab telefon kecik gambar gegar.. amboi abah, nak request handphone yang skrin berapa inci pulak lepas ni? kitaorang pun ajarlah abah yang nak ambik gambar jangan gerak2 tangan tu sampai gambar tu keluar balik.. ni baru tekan snap dah gerak memang la gegar.. bila kita kata dia x pandai ambik gambar, dia kata dulu Najib Razak pun tak pandai.. adoiiiiii... tetiba nama PM masuk dalam group whatsapp..
Mula2 kan dia pelik nape handphone dia asyik berbunyi jer.. lama2 dia dah ok la sebab tau anak2 dia memang kejap2 berwhatsapp.. ada jer nak borak.. sekali ada 1 malam tu semua senyap.. penat lah kot masing2 kerja hari tu kan.. tiba2 dia whatsapp perli "sonyap je malam ni jari anak abah sakit semua?"... amboiiiiii, kemain dia yer perli kita.. siap bila kita balas dia jawab, "dah bunyi pun tepon abah. jangan marah ye".. adoiiiii.. serius kelakar la..
Part salah taip tu memang biasalah kan.. aku pun jenis typo jer.. tapi kitaorang memang suka sakat abah bila dia salah eja.. tapi abah tu mana nak mengaku kalah.. dia katalah abah taip bahasa belanda.. padahal nak cover yang dia salah eja.. siap cakap jangan ganggu dia dengan mak nak tengok bola kat TV.. sweet sangat la tu tengok bola sama2 yer abah.. hehehe..
Sekarang abah dah tiru perangai aku lak.. sebelum makan ambik gambar dulu.. tu yang kakak aku perli, "acu dah jadi kau sblm makan ambik gambar".. hahahaha.. tapi memang rasa best sesangat bila abah dah pandai ambik gambar dan direct hantar kat group whatsapp.. maklumlah, abah memang bukan jenis yang nak ambik tau pasal gadget kan.. bila dia dah pandai guna group whatsapp ni, rasa best!
Tuesday, August 12, 2014
iPod Touch "Zana Adieyza" - Hadiah Birthday Saya!
(VIDEO DARIPADA YOUTUBE ADIEYZA ZANA)
Alhamdulillah.. dapat iPod Touch! tak pernah terfikir sebab tak tau guna dan tak ambik pusing benda tu macam mana & untuk apa.. hahaha... sekali dapat, tercengang jap.. sekali pusing belakang iPod Touch tu, nangisssss jap...
Ada nama kita "Zana Adieyza"
Ya Allah, terasa macam terus ada satu perasaan "cinta" yang mengalir dekat iPod Touch tu.. bila ada nama kita dekat barang yang kita dapat, rasa macam sesuatu sangattttttt.. rasa macam, "eh, ni saya punya tau.. ada nama saya"... hahahhaha.. gitulah rasanya...
Tanya Encik Adiey kenapa alamat luar negara, bukan dalam Malaysia? sebab kedai Apple tu ada yo kek Alamanda tu ha.. apasal sampai nak luar negara lak??? rupanya sebab nak tempah engraving/ukiran nama aku dekat iPod Touch tu lah yang sampai ke luar negara.. sebab kalau beli direct dekat kedai Apple, tak boleh buat engraving ni.. kalau nak ada engraving ni, beli melalui online (either phone call or online system) then request buat engraving tu..
So, iPod Touch yang request nak buat engraving tu memang akan dibuat terus dekat oversea tu sebelum dipos ke Malaysia.. so sebab tulah alamat sender dari oversea.. maka, terjawab sudah part sender tu..
Part seterusnya, aku tanya la kenapa iPod Touch? Dia kata sebab aku selalu bising kata nak masuk lagu banyak tak boleh kat Note II tu sebab ada 16gb jer then bila buat routine business Shaklee, bateri cepat habis.. aku jugak selalu mengadu anak buah suka main phone Note II tu sampai aku tak sempat nak belek pun phone sendiri.. nak belikan phone aku memang dari dulu kata tak suka ada 2 nombor.. since Note II memang masih elok lagi, so dia x nak la beli phone lagi kan.. iPod Touch kan senang, tak payah ada simcard.. so, settle part kenapa iPod Touch yang dipilih sebagai hadiah..
Part terakhir ni lagi best.. part nak pakai.. aku mana pernah pakai brand Apple ni haaaa.. tanyalah dekat orang yang hadiahkan.. dia pun tak tauuuuuu.. hahahaha.. sebab dia kata dia survey bab harga, kegunaan dan kelebihan jer.. bab cara guna dia tak survey.. hahahha..
Sudahnya, semalam menujulah kami ke dealer Apple dekat Alamanda tu ha.. bagitau diaorang yang mintak ajar nak guna.. daftar Apple ID dan iTunes dekat situ.. kalau tak dafatr memang tak boleh guna.. kat situlah aku tanya macam2.. orang yang bagi pulak sibuk tanya pekerja sorang lagi tentang iPhone 6 yang nak keluar tak lama lagi.. hai bang, bagi hint mintak iPhone sebab dah bagi saya iPod ke? hahahahha.. macam ada udang di sebalik mee jer ni.. hahahhaha..
Lepas dah belajar dan try cikit2 kat kedai tu, barulah rasa yakin cikit.. yerlah, aku rasa system android dengan apple ni macam jauh beza gak la.. kekok cikit nak guna.. nanti kalau aku dah pandai guna, aku review kat sini eh.. hehehe..
Alhamdulillah.. selamat berjasa wahai iPod Touch! semoga 64gb tu diisi dengan sebaik mungkin.. semoga nama Zana Adieyza dekat iPod tu akan memberikan satu rasa "cinta" yang berpanjangan di antara kami berdua.. cewahhhh!
Terima kasih sayang!
Wednesday, March 19, 2014
Monopod & Shutter Untuk Handphone Android
Monday, January 6, 2014
Misi Membeli Samsung Galaxy Note 3
Monday, October 7, 2013
Custom Casing Handphone Note II - Always Pink!
Tuesday, March 12, 2013
Samsung Galaxy Young Special Edition (Hello Kitty)
Wednesday, January 23, 2013
WordLess Wednesday - Samsung Galaxy Note II
Tuesday, January 22, 2013
Birthday Encik Adiey : Surprise, Hadiah, Pavlova!!
20 Januari 2013, genap Encik Adiey
30 tahun.. Syukur Alhamdulillah kerana di ketika tarikh bermakna tu, aku masih
berada di sisi dia untuk menjaga dan menyayangi dia..
Sama macam pasangan lain, genap
pukul 12malam terus nyanyi lagu Happy Birthday untuk dia.. walaupun suara x
sedap, belasah jer lah! Masa tu memang kitaorang belum tido lagi sebab masing2
tengah layan drama kat tv.. lepas nyanyi, terus post e-card birthday kat FB.. buat e-card tu
10minit sebelum pukul 12 malam.. hihihi..
X kisah la orang kata e-card tu simple
sangat ke apa.. janji aku buat dengan hati yang ikhlas & penuh kasih
sayang.. *pergh, ayat nak sweet sokmo la
kononnya kan??
Masa nak masuk tido tu, puaslah fikir nak
bagi hadiah dia bila.. cadangnya nak bagi petang2 cikit.. tapi sebab aku mood
over excited, so bagilah hadiah dia malam tu jugak..
Letak hadiah kat atas katil sebelum dia
masuk bilik.. tak balut! tak ada kad! Giler pemalas punya isteri.. hahaha..nasib
baik hadiah tu ada kotaknya.. kalau x ada kotak, letak kosong macam tu jer la
kot..hehehe..
Note II.. a special birthday gift
for his 30th birthday!
Encik Adiey nampak sangat teruja dengan hadiah tu.. rasa nak mengalir air mata bila berkali2 dia mengucup dahi
aku sambil ucap terima kasih.. *sesungguhnya kerana sikap menghargai dialah yang membuatkan aku makin jatuh cinta dengan dia setiap hari!!!
Kenapa beli hadiah Note II? Later kita story la eh.. sebab macam panjang lagi jer entry ni.. nanti korang bosan pulak.. hehehe..
Bangun pagi tu agak sedih sebab
birthday boy tu demam la pulak.. lepas solat Subuh, mandi & Encik Adiey
request nak makan roti canai sardin.. selera orang demam hanyalah roti canai sardin..
Masa breakfast kat luar, Encik Adiey
x perasan yang aku asyik berbalas sms dengan seseorang.. sms dengan seseorang
untuk birthday surprise.. nasib masa tu dia x banyak tanya..
Balik rumah, x bagi Encik Adiey
tukar baju.. dengan alasan nak ambik gambar dia dengan Note II tu.. padahal
sebenarnya aku nak tunggu seseorang hantar surprise kat Encik Adiey.. orang tu
dah otw nak datang rumah..
Sambil tunggu orang tu, aku buat2
suruh dia explore Note II tu sambil aku ambik gambar dia.. punyalah banyak aku
ambik gambar dia masa tu! Sebab orang yg nak tolong surprisekan tu x sampai
lagi..
Tetiba dengar orang bagi salam.. aku
sajer suruh Encik Adiey gie bukak pintu.. aku ingatkan dia terus bukak, tapi
dia gie tengok dulu kat teropong pintu!! Terus dia pandang aku yg kat belakang
dia then bagitau, “baby order kek eh???”
Muka Encik Adiey masa tu ada
terkejut & senyum x henti2.. serius rasa seronok tengok senyuman dia tu..
Pavlova for his 30th
birthday!! Sangat2 sedap!! Entry pavlova ni kita buat entry lain eh.. macam
panjang sangat kalau buat 1 entry.. hehehe..
Petang tu cadangnya nak pergi
celebrate birthday dia.. tapi dia makin x sihat.. so just makan2 simple..
selera petang tu hanyalah chicken chop.. lepas makan terus balik rumah..
Nanti ada masa nak bawak jugaklah
dia makan kat mana2 tempat yg dia suka sebab masa birthday dia tu memang dia
demam yg agak panas just dia cuba untuk bertahan.. nasib baik esoknya masa gie
klinik doctor bagi MC.. so dia boleh rest puas2 kat rumah sambil explore his
new gadget.. hehehe..
Wednesday, January 9, 2013
WordLess Wednesday - Instagram 'ADIEYZANA'
Subscribe to:
Posts (Atom)


.jpg)
.jpg)















.jpg)
.jpg)
.jpg)















