Friday, January 2, 2015

Tahun Baru 2015

Hari pertama bekerja di tahun baru 2015.. orang lain sedang seronok bercuti, aku duduk jer kat office diam2.. orang belum ada anak, bagilah peluang dekat yang ada anak nak bercuti dan uruskan hal persekolahan.. nanti diaorang dah naik kerja dan budak2 dah mula sekolah, barulah yang belum ada anak ni bercuti yer.. hehehe.. 

So, tahun baru selalunya memang masing-masing penuh dengan perancangan dan harapan.. biasalah, macam zaman sekolah dulu.. awal tahun kemain la beria semangat nak pergi sekolah dan buat homework kan.. masuk pertengahan tahun nanti dah mula letih.. hehehe..

So, nak bagi semangat tu sentiasa tinggi, kita kena psiko minda kita sebenarnya.. bagitau setiap hari adalah hari baru! hari baru untuk kita berubah menjadi lebih baik.. tapi kadang penat gak nak psiko diri sendiri ni, lagi2 kalau hari sebelumnya banyak perkara kurang menyenangkan berlaku, agak payah nak kembalikan mood baru tu utk hari berikutnya.. tapi, tak cuba tak tau kan? so, jomlah anggap setiap hari adalah hari baru di tahun baru.. :)

Perancangan aku sendiri pun banyak sebenarnya.. terlalu banyak.. baru siap tulis suku jer dekat buku nota business Shaklee.. banyak lagi tak tulis.. target dan perancangan biar banyak dan tinggi.. sebab nanti usaha kita nak capai apa yang diidamkan tu pun tinggi gak.. capai tak capai, belakang kira.. yang penting ada target dan berusaha sedaya upaya untuk capai target tu..

 So, jom mulakan tahun baru dengan penuh semangat! Jadikan setiap hari adalah hari baru untuk memperbaiki kekurangan hari semalam..

Salam sayang,
- Zana Adieyza -
 
Photobucket

8 comments:

  1. wish semua impian zana tercapai bebeh !

    ReplyDelete
  2. Kita pun kerja lah Zana.

    Happy New Year yang!

    ReplyDelete
  3. Same la kite kak...
    keje..hihi~
    happy new year :)

    ReplyDelete
  4. betul tu, kena ada target dalam hidup..
    kita usahakan apa yang kita target tu...

    all the best, dear!!

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum zana, semoga tahun baru ni lebih baik dan indah daripada tahun sebelumnya :)

    ReplyDelete
  6. keje jugak..sobsss..hehe

    happy new year zana..;D

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..