Wednesday, July 18, 2012

Cuti Cinta Lost World of Tambun - Petting Zoo

Sambung balik entry cuti-cuti di Tambun.. maaf lambat sambung entry ni sebab banyak komitmen yang lebih penting perlu diutamakan.. 



Lepas jer seronok bercanda di tepi tasik, penjelajahan diteruskan ke Petting Zoo.. serius perasaan teruja memang jelas terpancar di wajah encik adiey masa tu.. encik adiey ni memang suka perkara berkaitan haiwan.. pencinta haiwan orang kata.. kalau family kitaorang memang dah tau sangat minat encik adiey ni..






Masuk2 jer Petting Zoo ni, terus nampak ada haiwan berjalan2 kat atas kepala aku ni ha.. seronok betul dia lepak2 kat atas tu ok! bila kita berdiri kat bawah dia, bukan main lagi dia berposing.. 


Aku masa tu memang x tau apa nama haiwan yang berjalan2 tu.. nasib baik encik adiey tau, beria dia ajar aku macam cikgu tadika, "itu Racoon.. cuba sebut, Racoon..." orang kat situ semua pandang aku.. hihihihi..

Mula2 macam takut jugak la nak bergambar kat bawah Racoon tu.. tapi sebab encik adiey beria paksa, aku gagahkan la jugak.. dalam hati berdoa supaya Racoon tu x turun kat kepala aku.. hihihi.. serius comel tau Racoon ni!




Tapi kan, aku rasa Racoon tu jantan la..sebab bila aku datang dekat, dia macam pandai jer posing baik.. tapi bila encik adiey datang dekat, dia buat muka macam malas2 & nak gigit2 encik adiey.. hahahaha..




Then, terus ke bahagian burung.. kat situ, rasa nak bawak balik jer burung2 tu.. cantik2! 




Yang kat atas ni memang pandai posing.. kita berdiri sebelah jer, macam2 aksi la nak dibuatnya..



Yang kat atas ni garang! kita dekat jer dia nak bunyi2.. tapi bila encik adiey berdiri sebelah dia, dia ok pulak.. 




Motif dengan encik adiey dia ok dengan aku dia nak marah?? nyampah tau! mesti burung betina la tu kan?? hahahaha..



Yang ni asyik la nak berkepit jer.. loving sungguh la kononnya kan.. hihihi.. ada lagi 3-4 ekor burung dalam Petting Zoo ni.. yang pasti, semuanya duduk bertenggek jer.. x terbang2 pun.. so senang la nak pegang2 & bergambar dengan burung2 tu..



Dekat bahagian burung ni dekat sejam.. encik adiey suka sangat lepak kat situ.. lagipun kat situ ada kerusi untuk lepak2 sambil dengar bunyi burung yang becok2 tu.. hihihi..



Kat dalam petting zoo ni memang ada banyak haiwan.. ular pun ada.. geli! kalau ada anak2 bandar yang x pernah tengok kambing tu boleh la datang sini.. hihihi.. boleh pegang2 ok kambing tu.. tapi make sure lepas tu korang basuh tangan tau!



Masa aku datang tu, pekerja tengah bersihkan kolam kura2.. so x dapat nak tengok kura2.. merak pun ada kat Petting Zoo ni.. yang x bestnya, merak tu semua nampak jinak bila di sebelah encik adiey tapi bila aku berdiri sebelah merak tu, boleh nak mengejar aku lak.. nyampah!! ni mesti merak betina ni.. gataiiiiii..

Banyak gak haiwan yang pertama kali aku jumpa.. serius aku x pandai bab2 haiwan ni.. tu pun rasanya sejak kahwin ni pandai la cikit, sebab hari2 encik adiey tengok Nat Geo Wild saluran 550 kat Astro tu.. hahahhaha..



Seronok sangat lepak kat dalam Petting Zoo ni.. kalau ada anak2 mesti lagi best bawak diaorang tengok haiwan kat situ.. lagipun kat sini dapat bergambar dengan haiwan secara dekat.. nak pegang2 pun boleh.. 


Tips untuk pengunjung:


- make sure korang tengok jadual untuk feeding show.. kitaorang terlepas semua feeding show sebab leka bergambar.. hahahahaha..


- since Petting Zoo ni dalam bersebelahan kawasan water theme park, so korang boleh jugak masuk tengok haiwan2 ni walaupun dengan keadaan baju korang basah.. hihihi.. kitaorang x masuk pun sebab x selesa nak masuk situ dengan keadaan basah kuyup lepas berendam dalam air..

Next Entry - Tin Valley!

14 comments:

  1. hihi~burung betina lah tuh...mcm nieki nieyl jgk la akak..klu ngan en.husband mak ai..manje nyer...

    ReplyDelete
  2. bile pikir2 balik dh lama dh sebenarnye x pegi zoo..

    ReplyDelete
  3. akk bestnye!!! woo rase nye lame xpi zoo...

    ReplyDelete
  4. sakan ya melawat sedara-mara kat situ...

    ReplyDelete
  5. hehehe... gambar takut kene patok burung tu sweet la, hehehe... tapi best kan, leh bergambar dekat dengan binatang2 jinak ni...hehehe...

    ReplyDelete
  6. bestnye! teringin nak pergi.

    ReplyDelete
  7. Naseb bek time kak zana dok bawah racoon tu, dia x berak kat kepala kat zana.. HEHE

    ReplyDelete
  8. peeting zoo tu kena byr gak ke?
    dkt gak tambun..tp xpenah p pun..heheh
    cam best jee...

    ReplyDelete
  9. sy duk perak pon lom sempat jengah lagi tambun ni... lalu je adela hihi

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..