Wednesday, July 4, 2012

Cuti Cinta Lost World of Tambun - Amusement Park & Kepura Cave Tambun

Lepas check in hotel, kitaorang terus decide nak masuk Lost World of Tambun Theme Park.. since pergi hari Ahad, so memang ramai orang..



Mula2 haruslah bergambar depan pintu masuk kan.. harga tiket untuk theme park kitaorang dah termasuk dalam harga deal RM258 tu.. masa check in, hotel akan bagi coupun untuk redeem tiket theme park ni kat kaunter.. 




Untuk masuk theme park ni, deposit RM10 seorang diperlukan yer.. deposit akan dipulangkan lepas kita nak keluar dari theme park..


Untuk sesiapa yang nak masuk theme park, harga tiket untuk dewasa RM45 dan kanak2 RM38.. bagi aku harga ni agak berbaloi memandangkan kat dalam theme park tu ada 7 tempat menarik (will update later).. lagipun pusing sehari dalam theme park tu memang rasa puas!


Dekat kawasan pantai buatan berdepan dengan water theme park memang best.. dapat lepak kat pantai ni sambil layan lagu2 yang dipasang di kawasan water theme park memang syokkkkk..






Amusement park kat dalam theme park x banyak.. ada dalam 5 game utama then ada beberapa buah gerai macam kat funfair tu.. 






Aku naik 2 game jer.. 


















Game yang ni jauh beza dengan game kat Genting.. kalau kat Genting rasa gak lah takutnya.. tapi kat sini macam x ada rasa apa2.. hahahah.. berlagak la pulak! tapi kalau yang dah basah2 lepas mandi kat water theme park tu, nak baju cepat kering boleh la naik game ni.. hihihi..




yang ni best!! tapi rasa rugi pulak naik masa awal2 sebab bila dah penat menjerit, x pasal2 rasa cepat penat.. hahahahaha.. so kalau korang pergi sini, rasanya boleh main game ni sebelum balik la kot.. dah penat2 jalan & main semua game water theme park tu, bolehlah tambahkan penat tu dengan jerit2 naik game ni.. hahahaha.. 


*sebenarnya game ni best, tapi aku jer yang over jerit.. padahal orang lain relaks jer.. huhuhu

Lepas aku penat jerit main game dekat amusement park, kitaorang masuk dalam Kepura Cave.. ada kisah misteri dalam gua ni.. nak tulis pun macam seram2 sejuk ni.. 




Dalam gua ni, keadaan x adalah gelap sangat pun.. kat situ adalah beberapa info tentang sejarah gua tu.. macam biasalah, mesti ambik gambar kat dalam tu kan.. ambik gambar kat beberapa sudut dalam gua..


Tapiiiiiiiiii, ada 1 sudut dalam gua tu yang buatkan aku terus rasa macam nak nangis.... tiba2 kamera bergegar ok! tengok dekat skrin kamera pun gambar bergegar2 gak!!!!! ni bergegar yang memang2 x beragak ok! x boleh nak click button capture langsung sebab kamera bergegar teruk!!!!!!! terus aku off kamera!!!!!!!!!!!!

Bagitau encik adiey x boleh ambik gambar kat situ sebab gelap.. encik adiey kata ambik jer dulu, dia nak jugak gambar kat sudut tu!!! aku x berani la pulak nak bagitau dia apa yang sedang berlaku kan.. takut aku bagitau dia, terus ada benda yang x elok jadi ke kan..

So, buat2 ambik jer gambar kat situ padahal x ambik pun... then terus aku laju2 ajak encik adiey keluar dari gua tu.. kat luar gua aku terus cerita kat dia apa yang terjadi kat dalam gua tu tadi.. terus dua-dua diam untuk seketika.. sampai sekarang xtau nape beda tu jadi.. dan sampai sekarang aku masih x dapat lupa apa yang jadi.. serammmmmmmmmmmmmmmmmm la pulak!!!!

Next entry - Tiger Valley & Lost World Swan Lake





Photobucket

12 comments:

  1. seronoknya
    kalau dpt bear besar tue

    ReplyDelete
  2. bestnye dpt gie jenjalan..hehe..

    ReplyDelete
  3. bestlah lost world of tambun ni....teringat plak cerita Indiana Jones...

    ReplyDelete
  4. tp tgk gambar last en. adiey tu, background dia cam menakutkan je.. tapi takpe, yg penting best dapat jalan2 kan ^_^

    ReplyDelete
  5. seronoknye.. e'in xsampai sini lg.. huhu

    ReplyDelete
  6. ohh sgt berbaloi la rege dealu tu zana... hotel dia dah sekian... huhuhu... ni yg rasa nak pegi lagi ni...suka baju zana.pinky pinky...


    hm yg dlm gua tu...mmg scary masa mula2 eka masuk...mungkin suasana dia tu kot + plus cahaya lampu yg tak mencukupi

    ReplyDelete
  7. owh...gua mmg la tpt kegemaran 'meke' kan... igt kut scary movie kat otel. huhu. permainan still ada tu jugak ka.. dulu masa baru2 bkk pun, 2 tu jugak ada kat dry park tu. jadi la.. buat geli2 perut. hahahah

    ReplyDelete
  8. js tak pernah smpi lg sini...maybe sbb gambe camtu kan..js tak brapa nk blh join...hehe..itu yg keinginan tak berapa tu...hihi..


    **seronoknye berholiday...tentu byk kenangan terukir spjg bercuti tu kan zana...hihi

    ReplyDelete
  9. kalau g berdating berdua dgn suami mmg bestlah nak round semua skali.. kalau ada anak mesti tempat yg nak diround pun terhad.. mcm best je kat sini kan.. blm pernah g lg tau.. nntlah nak tunggu kot2 ada deal lg.. hahahaha

    ReplyDelete
  10. zana..sy yg org perak ni pon xsmp lg lost world ni.. hehehe

    ReplyDelete
  11. Alamak.. background pic adiey tu menyeramkan lah.. heheheh.. Bestnyaa!!

    ReplyDelete
  12. Mcm seram je Kapura Cave tu.. klau g sana xnak masuk lah..huhu

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..