Friday, July 27, 2012

Cuti Cinta Lost World of Tambun - Tin Valley

Dah ramai yang bising bagitau aku ni suka sangat hutang2 entry.. jadinya terus la aku update laju2.. malu sebab suka sangat buat cerita gantung2.. hihihi..

Sambung cerita di Lost World of Tambun.. lepas seronok2 di Petting Zoo, kitaorang baru perasan yang ada 1 tempat tu kitaorang x pergi lagi.. tengok dekat map untuk cari lokasi tu.. sekali, kitaorang kena patah balik! dah la jauh.. dengan cuaca panasnya.. tapi sebab nak sesangat gie kat situ, jadi gagahkan jugak la kaki tu.. air mineral dah berbotol aku minum masa tu.. huhuhu.. 

Tambun Tin Valley!!


Jom kita cari bijih timah! bawak balik Putrajaya.. hihihi.. 



Masa sampai kat situ, aku memang dah penat sesangat.. kat situ aku lebih banyak ambik gambar encik adiey jer.. tu pun ambik gambar dari jarak jauh sebab nak berteduh kat bawah pokok.. hahahaha..




Punyalah berangan x nak kulit makin gelap berjemur tengah panas.. padahal dah memang semulajadi kulit ni gelap.. gambar aku kat Tin Valley ni sikit sebab aku betul2 dah rasa penat! dasar budak debab, jalan cikit dah penat.. hahahaha.. 



Tapi serius aku cakap, pemandangan kat Tin Valley adalah antara pemandangan yang paling cantik & suasana yang paling menenangkan dekat Lost World of Tambun ni.. 



Sambil korang bergambar kat situ, boleh dengar lagu zaman 50-an yang dipasang di radio berhampiran kawasan Tin Valley.. terasa macam zaman dulu2 tau!! 




Siap ada basikal zaman dulu lagi.. klasik sangat suasana kat situ.. tapi tetiba ada TV LCD.. motif??? hahahahaha...


Sebelah Tin Valley ni ada tempat untuk Team Building.. aku masuk pusing2 kejap jer.. staff kat situ peramah.. suruh aku try aktiviti kat situ.. sorry la! aku dah penat tahap giler masa tu.. *padahal penakut! hahahaha..




Seminggu sebelum pergi Tambun, ada rancangan game show 'Cornetto Uda & Dara" kat Astro.. diaorang shooting kat Lost World Team Building ni then kena main semua game kat situ.. aku tengok pun dah seram, so memang mimpi la aku nak panjat & terjun semua tu.. hihihi..



Kalau ikut hati, aku memang nak lepak lama2 kat Tin Valley tu.. sebabnya, memang boleh layan perasan habis kat kawasan tu.. tapi sebab waktu tu kejar masa untuk solat & lunch so memang x dapat la nak santai2 kat situ.. sebab ada 1 lagi kawasan yang wajib dikunjungi..


Next entry - Tambun Hot Spring!


12 comments:

  1. hihi~nieyl igt org betul la td..tgk btl2..patung uper nyer...kehkehkeh~

    ReplyDelete
  2. beshnye zana..sy yg dok kt cna pun xpnah pg lg..menarik gk kn.. ;p

    ReplyDelete
  3. Seronok nya dapat rasa enviroment back to 50's.
    Time tu kan time perang kan?

    ReplyDelete
  4. Sonoknyer..harap dpt jejak kaki.. :)

    ReplyDelete
  5. ehh basikal tue kat rumah sy pun ada ag hehehehe

    ReplyDelete
  6. Rupenye byk tmpt2 yg best kat dlm tambun nie kan..boleh la terjah nnt ine day...tp tang panas tuh x tahan tuh..hehehe..

    ReplyDelete
  7. tak pernah sampai sini tau...
    best pulak.....

    ReplyDelete
  8. tak abis lagi cuti cinta Zana ni...
    buat saya tak sabar lak nak gi LWoT
    huhu...InsyaAllah..pasti ke sini...

    ReplyDelete
  9. pernah plan nak gi sini tp terpaksa lupekan skjap plan tuh..huhu...

    ReplyDelete
  10. Len kali datang sini ida siap2 bawak payung! hihihihi

    ReplyDelete
  11. Peh gambar satu tu sebijik macam gunung dekat cerita Avatar.

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..