Friday, November 11, 2011

Doa Murah Rezeki




 Rezeki dari Allah ni dari pelbagai bentuk.. anak, kerjaya, keluarga, kesihatan, kewangan & macam2 lagi adalah rezeki yang dikurniakan oleh Allah.. mungkin ada yang berhajat untuk mendapat jodoh yang baik.. mungkin ada juga yang berhajat untuk mendapat kerja yang lebih terjamin, kesihatan yang baik atau ada yang berhajat untuk mendapat harta yang diberkati Allah.. jadi bolehlah amalkan membaca doa murah rezeki dalam Surah Al-Kahfi ayat 39.. boleh juga untuk cuba amalkan doa pembuka 12 pintu dan berdoa agar dimurahkan rezeki selalu..
Bagi yang mengharapkan agar dikurniakan anak dan mendapat zuriat yang soleh/solehah, boleh amalkan membaca doa Nabi Zakaria dalam Surah Al-Anbiya' ayat 89 & Surah Al-Imran ayat 38.. kita berdoa dan berusaha.. selebihnya kita bertawakal dan berserah kepada Yang Maha Esa..
sumber dari geng TTC
Kita sebagai hamba-Nya kena percaya bahawa rezeki itu di tangan Yang Maha Esa.. kadang2 kita cepat mendapat rezeki yang kita idamkan.. kadangkala kita lewat untuk mendapat rezeki yang kita hajatkan.. semuanya telah tertulis.. ada hikmah di atas setiap ketentuan itu.. berprasangka baik bahawa Allah telah merancang sesuatu yang lebih baik untuk kita.. 
Sama2lah kita berdoa agar segala yang kita hajatkan akan dipermudahkan oleh Allah hendaknya..


Nota Cinta : sambil baca entry ni, boleh tolong like gambar baby comel ni? boleh like melalui link FB kat bawah ni yer.. TQ semua!

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=128386253979494&set=a.128005964017523.29275.100004243603738&type=3&theater



Photobucket

7 comments:

  1. kdg2 apa yg kita doakan dan inginkan lambat untuk Allah SWT makbulkan atau munngkin tidak dimakbulkan oleh Allah SWT.. krn apa? Mungkin apabila diberikan rezeki yang lebih kita lupa pada ahli keluarga kita yg sepatutnya kita bantu dgn rezeki yg Alaah SWT berikan....

    jom singgah blog Queen tentang pentingnya menjaga silaturrahim ini..

    http://queenofbutterfly.blogspot.com/2011/11/tazkirah-jumaat-111111-hubungan.html

    ReplyDelete
  2. insyallah..amin Ya Allah..aminnn

    ReplyDelete
  3. zana nak share juga bole tak.utk rujukan di masa akn dtg

    ReplyDelete
  4. mari kita sama2 amalkan...moga dalam pahit ada manisnya nanti....

    moga makin murah rezeki...amin

    ReplyDelete
  5. nice share! trime kaseh :)

    singgah2 la sini :)

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..