Thursday, December 23, 2010

MaJLiS aKaD NiKaH aDieyZa


Akhirnya detik yang dinanti tiba.. percintaan selama 9 thn akhirnya disatukan dengan sebuah akad.. penantian sekian lama akhirnya terlerai..

Pertunangan selama 5 bulan akhirnya berakhir dgn majlis akad nikah.. sayang jugak rasanya nak tinggalkan alam pertunangan yg sememangnya MANIS tu..

Ringkas tp meriah.. itu yg boleh aku simpulkan tentang majlis akad nikah aku.. segala yang dirancang berjalan lancar..

23 Julai 2010 akan jadi tarikh yang akan aku kenang hingga akhir hayat.. tarikh di mana 2 hati menjadi 1.. penyatuan cinta antara 2 jiwa..

Sebelum majlis akad nikah, aku mmg berdebar sampai senyum pun x kena jer rasanya.. kesian jugak dekat OP sbb susah nak dpt shoot yg bagus sbb aku payah sgt nak senyum.. nasib baik OP & pengapit kesayangan byk bg tips & tlg pastikan aku sentiasa senyum..


Majlis akad nikah buat kat rumah jer, atas permintaan keluarga.. majlis memang meriah bila ditemani ahli keluarga, teman rapat & jiran tetangga..

Masa ni usikan memang x henti2.. semuanya mengusik.. usikan nakal?? dah semestinya ada.. hihihihi..

Anak buah aku ada yang x percaya aku nak kahwin.. kelakar ok sbb anak buah kata aku kecik lg tapi dah nak kahwin?? mentang2 mak su korang ni rendah, korang kata mak su kecik eh? korang mmg comel la.. buat mak su malu jer.. hihihihi..

Rombongan pihak lelaki sampai lepas solat Asar.. tok kadi jer lewat sbb nikahkan 2 lagi pasangan kat masjid, so kena dulukan yg kat masjid baru dtg majlis akad nikah kat rumah aku..

Alhamdulillah, dengan sekali lafaz aku sah bergelar isteri kepada suami tersayang, encik adiey..


Perasaan? hanya Allah yg tau.. semuanya perasaan datang bertalu2.. yang pasti perasaan BAHAGIA mengatasi segala2nya..

Air mata syahdu menitis tanpa aku sangka.. sebab dah nekad xnak nangis time majlis akad nikah tu.. risau make up rosak tapi mmg x boleh tahan lebih2 lagi bila mak & mak mertua usap2 belakang badan aku..

Acara pembatalan air sembahyang mmg MENDEBARKAN tapi MEMBAHAGIAKAN.. sukar nak diluah dgn kata2.. hanya yg dah lalui akn faham situasi ni.. saat mata bertentangan, bergetar seluruh jiwa raga.. sungguh, getaran tu sememangnya INDAH!!

Saat lebih bahagia bila semua ucap tahniah.. doa & pesanan x henti2 utk aku & encik adiey.. semoga kebahagiaan suami isteri milik kami berdua.. insyaAllah..



Syukur segalanya dipermudahkan Allah..


Next update - majlis berinai..

6 comments:

  1. hai....nice...selamat pengantin baru....kalau dekat meh lah dtg

    ReplyDelete
  2. twentytujuheleven, hye dear..

    jgn la kata pengantin baru.. dah 5 bulan kahwin.. hihihi..

    insyaAllah if diizinkan Allah, zana akn gie majlis awk yer..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..