Thursday, June 17, 2010

CuTi KaHWiN


Bila citer bab cuti, mstilah best kan.. dpt rehatkan bdn, tenangkan fikiran & luangkan byk masa bersama yg tersayang..

But, utk cuti kahwin bukanlah bermakna utk bersenang lenang kan?? cuti kahwin digunakan utk persiapan terakhir be4 berlangsungnya mjlis bersejarah tu..

Citer bab cuti kahwin ni, aku pasti B2B semua dh rancang utk bape hr cuti kan.. ada yg ambil awal be4 mjlis & ada gak yg ambk cuti lama after mjlis..

Semuanya bergantung pd keadaan.. ada yg ambik awal sbb mcm2 bnda yg x siap lg.. ada yg ambik cuti lama after mjlis sbb nak honeymoon lama2..

Mcm aku yg ddk jauh dr keluarga ni, mestilah kena mntk cuti awal be4 mjlis tu.. sbb maybe masih byk perlu disiapkan since aku x de kat rumah tu stp hr utk pantau perkembangan persiapan mjls nnti..

Then pg td bos aku masuk office aku.. dia tanya aku rancang utk apply cuti bila.. sbb dia kata aku x apply cuti lg..

Mmg lately ni bz sesgt sampaikan aku sendiri lupa utk apply cuti kahwin tu.. malu gak sbb sampai bos yg ingatkan.. prihatin betul la bos aku tu.. hehehe

Maybe aku x bape risau ttg cuti kahwin tu sbb aku tau cuti tu akn diluluskan.. maklumlah, aku bknnya kahwin time cuti sklh, so mmg pegawai & staff lain xkan sesajer apply cuti time tu..

So memandangkan xde pegawai lain yg apply cuti time 2, bermakna senanglah bos nak luluskan cuti aku.. mknanya if aku xde, ada lg pegawai2 lain kat office ni..

But, bila bos sendiri tanya bila aku nak apply, so hr ni jugaklah aku apply cuti tu.. insyaAllah by next week cuti tu akn diluluskan..

Just nak tanya, u all B2B mcmne dgn perancangan cuti kahwin?? cuti awal be4 mjlis? cuti lama after mjlis?

Tapi apa yg pasti gerenti u all dh rncg utk cuti kahwin, dh apply cuti kahwin or lg best kalau bos dh luluskan cuti kahwin kan??

Bguslah pd yg apply awal2, x mcm aku kan?? hehehehe..

6 comments:

  1. Oleh krn majlis a week after syawal so saya akan ambik cuti dr sebelum raya sampaila ke majlis sebelah suami...hehehe...lama tak lama tak?

    ReplyDelete
  2. wah zainur.. lamanya bercuti..

    syoknyaaaaaaaaa...

    best2, cuti lama2 then buat persiapan sehabis baik k..

    ReplyDelete
  3. majlis ari jumaat sabtu n ahad...strt cuti ari khamis sampai rabu next wek...masuk keje..isnin berikutnyer cuti 2minggu....

    ReplyDelete
  4. zana, cuti 2 mggu tu msti utk bulan madu kan?? hehehe

    ReplyDelete
  5. hai. salam kenal yeA. saya pun masih tertanya tanya nak cuti berapa hari. kalau boleh saya nak cuti sebulan. tapi mati kene berhenti kerja pula. hahaha.

    ReplyDelete
  6. maslina, kalau cuti sebulan nnti blk dr cuti terkejut sbb tgk paper work melambak atas meja.. hehehe

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..