Wednesday, May 28, 2014

Percutian Di Langkawi - Underwater World Langkawi

Hari terakhir di Langkawi.. awal pagi lepas breakfast dah check out dari resort.. sebab memang plan nak berjalan sampailah nak naik flight malam tu.. hehehe..


Lokasi pilihan pagi tu adalah Underwater World Langkawi.. kalau ikutkan harga asal adalah RM30 seorang.. tapi aku gunakan pas kerja untuk dapatkan diskaun.. lepas diskaun adalah RM24.. so kalau ada penjawat awam yang berhasrat nak pergi situ, make sure tunjukkan pas kerja korang untuk dapatkan diskaun yer.. 

Again, Encik Adiey memang agak teruja masuk sini.. pulak tu dari awal masuk dah banyakkkkkkk ikan kat dalam tu.. cantik2 ok ikan kat situ.. jangan tanya aku ikan apa, sebab aku x berapa ingat dan ambik tau sangat.. hahahha.. yang aku tau itu adalah ikan.. kalau tanya Encik Adiey mesti dia bagitau tu ikan apa, ni ikan apa.. hehehe..


Dekat dalam tu jugak ada anjing laut.. suka benor nak dapat ambik gambar anjing laut tu.. tak reti duduk diam tau.. lagi ramai orang, lagilah dia tunjuk hebat dia ke sana ke sini.. hehehe.. comel sangat! boleh tengok pinguin comel2 kat dalam tu.. seriussssss comel sangat.. rasa nak bawak balik jer..
 


Ada satu area tu, kita berjalan di bawah ikan2 tu.. ada terowong besar yang mana kat bahagian atas ada akuarium berkaca untuk laluan ikan2 tu dari kiri ke kanan atau dari kanan ke kiri.. serius best sangat! ikan besar2 lak tu.. 



Masa kitaorang pergi tu, memang tak ramai orang.. sama ada sebab kitaorang pergi awal pagi atau memang tak ramai yang berminat nak datang.. dan majoriti yang datang mesti ada bawak kanak-kanak.. kitaorang jer berdua.. hehehe.. 



Kalau dah sampai situ, jangan lupa sign dekat board pelawat tu.. hehehe.. adalah bukti kita dah sampai sana.. tapi ruangan tu dah nak penuh.. kena pandai selit2.. tak pun, tindihlah tulisan orang lain.. hahhaha..


Tempat ni sesuai kalau bawak kanak-kanak.. sebab diaorang dapat belajar banyak tentang hidupan dalam laut.. aku sendiri teruja bila dapat tengok banyak hidupan bawah laut kat situ.. sebab kebanyakannya adalah yang kita tak pernah jumpa.. unik, pelik tapi sungguh mengagumkan.. so, tak rugi masuk ke Underwater World ni untuk merasai pengalaman baru yang berharga.. :)

Next entry - Beras Terbakar dan Kilang Gamat
Photobucket

4 comments:

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..