Monday, October 24, 2011

Pengalaman Manis & Pahit di Sepang Circuit


Semalam merupakan sejarah pertama dalam hidup aku ke MotoGP di Sepang Iternational Circuit.. pergi dengan semangat berkobar2.. tapi sampai sana terus hilang semangat sebab  kena jalan jauh untuk masuk ke litar.. kena parking jauh sebab pergi dah agak lewat.. jalan kaki sejauh 2km sebab parking penuh!! dengan matahari terpacak atas kepala (maklumlah pukul 1 tghr) & turun naik bukit untuk sampai ke sana, memang penat!! ok, mungkin bagi korang yang aktif apalah sangat 2km tu kan.. tapi bagi aku yang memang pemalas bersenam, memang terasa jauh la kan..

Bila dah jalan kaki 2km di bawah terik matahari, ditambah pulak dengan turun naik bukit lagi, haruslah semangat berkobar pun dah kurang cikit.. sampai sana terus cari tempat duduk.. dapat la tengok race dalam sejam lebih.. kalau ikutkan memang nak stay lama, tapi aku macam dah nak demam lak.. ngada kan?? baru jalan 2km dah nak demam.. huhuhu..

Bangun jer dari tempat duduk, terus rasa nak muntah &pitam!!! encik adiey dah gabra masa tu.. aku memang rasa nak pengsan dah masa tu, pemandangan dah kabur! nasib baik encik adiey ada & try bagi bantuan pernafasan.. eh, bukan! bantuan dari segi moral la.. lepas bagi aku minum &rehat jap, aku ok balik.. tapi bila fikir nak balik tu kena jalan kaki 2km, terus rasa nak pitam balik! ha, ngada lagi kan??

Kalau aku tau kena jalan jauh macam tu, memang aku x nak pergi!!! nasib baik tiket main grandstand tu free (boss bagi), so xdelah rasa macam membazir dapat tengok kejap jer kan.. huhuhu..



Lepas nampak aku macam dah ok, encik adiey tersengih2 suruh ambik gambar dia dengan awek2 motor yang seksi.. nasib baik dapat isteri sporting tau! lagipun bergambar jer kan.. depan aku lak tu, so xde isu nak cemburu la.. gambar dengan awek seksi x leh publish dalam blog.. blog ni kan suci dari gambar 18sx.. hahahahaha..


Masa nak balik ke kereta, aku dah set kat kepala otak ni yang perjalanan ke kereta adalah 2 minit, bukan 2km.. konon nak psiko la kan.. sebab kalau fikir 2km, terpaksalah encik adiey dukung aku 2km nanti.. hahahaha..


Sekali masa nak balik tu, nampak seseorang yang cukup cun!!! encik adiey terus mintak nak ambik gambar aku dengan orang tu..


Yeaa!!!! jumpa Sharifah Syahirah dekat MotoGP!! masa ni dia baru sampai dengan kawan2 dia.. masa encik adiey mintak nak ambik gambar aku tu, Syira senyum sambil dia sempat cakap cikit dengan encik adiey..dia ramah sangat masa tu.. lepas dah bergambar tu pun dia sempat borak & cakap "take care" kat kitaorang.. terus hilang rasa x sihat tu.. hihihihi.. eh baru teringat, kat sana aku jumpa Nabil dengan wife dia, tapi x ambik gambar pun sebab dia tengah sibuk borak dengan member2 dia..

Kiranya kan, pengalaman tengok MotoGP ni memang satu pengalaman baru untuk aku.. tapi aku dah berjanji kat diri sendiri yang ni adalah kali pertama dan kali terakhir aku gie sana.. x sanggup!! lepas ni kalau dapat tiket free, suruh encik adiey jer pergi dengan kawan dia.. tapi dengan syarat, xleh bergambar dengan awek2 seksi.. huhuhuhuhu..

p/s: balik dari MotoGP, dikejutkan dengan berita kematian pelumba motor, Marco Simoncelli.. nasib baik aku balik awal, kalau x mesti jalan jammed teruk sebab semua orang keluar waktu yang sama..

Photobucket

19 comments:

  1. untungnya dapat bgambar dengan artis popular!!

    ReplyDelete
  2. waa bestnya....dpt jumpa artis lagi....

    ReplyDelete
  3. akak leh geng dgn saya..jln sikit dh nk pgsan hehe...jaga diri ye kak..

    ReplyDelete
  4. syokla... tp rugi lak x tgk kemalangan tukan.. hehehehe

    ReplyDelete
  5. eyhh..slimnyer sharifah shairah...

    ReplyDelete
  6. dh follow awk..
    jgn lupa follow sy blk :) tq

    ReplyDelete
  7. rajinnya pegi..ain kalo dpt tiket free xpenah nk g..sbb tau mesti kene jln jauh giler! hehehe

    p/s : ain tgk mase diorg eksiden tue..memang terkjeut mase tue..tp kesian sgt2..sib baik rossi xde ape2..ain sgt2 suka rossi..tp dia pun terkejut kan..sbb dia yg langgar kepala simonceli tuh..:(

    ReplyDelete
  8. ooo...dpt gak merasa gi sana, jauh tu berjalan...kalo akk pun mau rasa nk fengsan gak..

    mcm mana pic Pak Adiy ngan awek cekci tu yer...tringin gak nk tgk..cer tunjuk ...hehehe

    ReplyDelete
  9. mana pic encik adiey ngan awek seksi?tyg lah kt sini :p

    ReplyDelete
  10. haha..baik betul isteri die ni bagi bergambar dengan aweks seksi dekat motogp tu..hehe

    ReplyDelete
  11. Seb baik tek phengsan kat sane, kalau tak kompom lagi jam dr biasa. ehehehehe

    ReplyDelete
  12. untung dpt tgkap gmbar ye... :)

    ReplyDelete
  13. Wah Zana shahira tingginya !!!! x sangka die tinggi mcm itu hehehe.. =)

    ReplyDelete
  14. ha tulah.. pasal pelumba yang mati tuu.. time tu akak tak tengok? ala.. rugi la camtu.. sejarah satu dunia tau.. hehehe

    ReplyDelete
  15. hehe.. untungla dpt pi sana...

    --->budak sarawak jauh sngt nak pi sana.. ^^

    Syrifah syhira! cantik dia punya lesung pipit.. ^^

    ReplyDelete
  16. bestnyer kak..=)
    baru nk tnye psl pelumba yg mati tu..o,akk da blik eh mse tu..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..