Showing posts with label LoVeLyLiFe. Show all posts
Showing posts with label LoVeLyLiFe. Show all posts
Thursday, January 15, 2015
Sebulan Bersama Anak Dara Tersayang
Saturday, January 25, 2014
Youtube Adieyza Zana
Rakan blogger tersayang, kalau sudi jom subscribe youtube Zana.. boleh search "Adieyza Zana" yer.. insyaAllah Zana akan cuba upload lebih banyak video yang bermanfaat untuk semua..
Monday, May 6, 2013
PRU 13: Pengalaman Kali Pertama Mengundi
Monday, April 1, 2013
Kuasa Sejambak Bunga!!
Sejambak bunga untuk hari yang lebih ceria.. selamat pagi semua.. semoga bulan April ini membawa lebih banyak kenangan manis buat kita semua..
Salam sayang untuk semua!!
With love,
~ aDieyZa ~
Monday, March 18, 2013
2 Bulan
Permulaan Isnin yang baik untuk aku.. dalam tempoh 2 bulan ni aku tengah berusaha untuk mendisiplin diri dengan jadual yang aku buat.. macam poyo kan ada jadual bagai.. tapi tu lah yang tengah aku cuba belajar.. belajar untuk lebih teratur dalam kehidupan..
Banyak perkara kena aku fikirkan untuk tempoh 2 bulan ni.. boleh dikatakan tempoh ni adalah tempoh untuk bermuhasabah diri.. boleh jugak dikatakan tempoh ini adalah untuk tempoh perubahan yang lebih baik..
Bila permulaan untuk diri sendiri dah baik, tapi ada pulak yang mengganggu mood aku pagi-pagi ni, memang rasa macam nak gam jer mulut orang tu.. kenapalah suka sangat buat orang lain terasa hati.. macam orang lain ni hidup untuk menyusahkan dia.. padahal orang lain x kacau pun hidup dia.. serius aku rasa macam nak gam mulut orang tu ataupun nak ambik guni tutup muka dia.. puas hati x payah nampak orang yang suka spoiltkan mood orang lain!
Salam sayang untuk semua!!
With love,
~ aDieyZa ~
Tuesday, January 1, 2013
Entry Pertama Di Tahun 2013
Wednesday, December 19, 2012
Syukur Alhamdulillah - 8A Dalam PMR
Thursday, October 11, 2012
11 Tahun Yang Indah.. 11 Oktober Menjadi Saksi..
Wednesday, September 19, 2012
WordLess Wednesday -Simple Photoshoot At Laman Duta, Presint Diplomatik Putrajaya
Thursday, September 13, 2012
Kisah Pantang Larang Zana Adieyza
Wednesday, September 12, 2012
Hadiah Birthday Zana Adieyza
Entry ni patutnya keluar sebulan yang lepas.. tapi, memandangkan tuan blog pemalas nak update, jadinya keluarlah entry ni sebulan selepas kejadian tersebut berlaku.. * hehehehe.. ampunkan tuan blog.. dia memang suka tangguh2 entry..
Sebulan yang lalu, genaplah umur tuan blog ni 26 tahun.. kali ketiga sambut birthday sebagai seorang isteri.. harapnya tahun depan sambut birthday sebagai seorang mama.. insyaAllah...
Tahun ni dapat 2 hadiah daripada Encik Adiey.. syukur Alhamdulillah..
Encik Adiey macam tau2 pulak yang aku memang tengah nak cari kasut masa tu.. maklumlah masa birthday aku tu kan nak dekat raya..
Kasut tu aku pernah survey dan try beberapa bulan sebelum birthday aku.. tapi masa tu x nak beli sebab x ada offer.. hahahha... x mo bayar mahal, sanggup nak tunggu offer la kononnya.. tapi, kalau dah rezeki namanya, last2 x payah tunggu offer pun dah dimurahkan rezeki dapat sebagai hadiah..
Memang design yang sama cuma warna jer beza.. yang aku cuba warna grey, tapi yang aku dapat warna gold.. Encik Adiey kata warna grey x ada size aku.. hehehe.. gold pun ok what?
Encik Adiey beli heel pun still aku x dapat nak berdiri sama tinggi dengan dia.. hahaha.. kasut ni selesa sangat ok! kalau pakai lama pun x rasa macam pakai heel.. terbaik!
Encik Adiey juga seolah2 tau yang aku perlukan wallet baru.. agaknya sebab aku selalu belek2 wallet masa tengah shopping.. * ni boleh dikatakan strategy aku menjadi la.. hahhaha.. sssshhhhhh, jangan bagitau Encik Adiey strategy aku tu k...
Wednesday, July 25, 2012
Cuti Cinta aDieyZa - Colmar Tropicale, Bukit Tinggi Pahang
Belum ada rezeki ke Jepun, dapat pakai kimono pun jadilah.. hihihi.. *fine, nampak gemuk sangat dalam gambar ni.. adoiiiiiiii
Will update later!
Thursday, April 12, 2012
Spontaneous Thursday - Rainbow
Thursday, January 19, 2012
Monday, January 2, 2012
Teaser Malam Tahun Baru 2012
Thursday, December 8, 2011
Spontaneous Thursday - Maaf
Maaf!
Perkataan yang ringkas namun kadang kala sukar untuk diluahkan.. perkataan yang kadang kala boleh menyakitkan dan kadang kala boleh membawa kebahagiaan..
Maaf!
Belajar untuk memaafkan kesalahan orang lain walaupun kesalahan tu terlalu pedih untuk diingat.. cuba untuk memaafkan keselahan orang lain walaupun hati kita terluka sehingga meninggalkan parut yang tidak mungkin dapat hilang selamanya di hati kita..
Maaf!
Memaafkan kesalahan orang lain dengan seikhlas hati.. untuk merasa ketenangan dan kebahagiaan..
Monday, December 5, 2011
Diari - Masih Relevan?
Bila nak tahun baru, mulalah sibuk cari diari dan kalendar baru.. diari percuma dari pejabat hanyalah untuk kegunaan pejabat.. untuk kegunaan peribadi, haruslah cari yang lain.. last week masa beli produk Safi, dapat 2 diari dan kalendar percuma..
Comel jer diari tu!! mudah nak bawak ke mana2 sebab saiznya kecik.. sumbat dalam handbag sentiasa la lepas ni..
Korang rasa diari ni masih digunakan sepenuhnya ke? Masa zaman muda remaja dulu, memang aku rajin tulis apa yang berlaku setiap hari dekat dalam diari.. lepas tu sorok diari tu dalam almari yang berkunci sebab takut family baca.. hihihi.. semua benda nak ditulis masa tu..
Masa dah masuk zaman U, memang xde langsung diari.. rasa macam dah matang so apa curlassssss tulis dairi.. apakah?? sungguh poyo jer kan..
Masuk je alam pekerjaan, terasa diari tu penting la pulak.. penting untuk catat mesyuarat apa kena attend, kursus apa dah pergi, cuti rehat tinggal berapa hari.. semua nak kena catat dalam diari.. lepas tu catat semua keje yang masuk supaya dapat elak dari keje x siap.. bila bukak diari dan nampak keje masuk banyak tapi x siap2, rasa sangat x seronok!! tapi bila semua keje masuk dah dihighligtkan merah (melambangkan keje dah siap) rasa sangat lega..
Sebelum kahwin, bizi bawak diari perancangan untuk kahwin ke hulu ke hilir.. masa tu kalau x bawak diari perancangan tu, memang rasa x best! Tapi lepas kahwin, buat diari peribadi untuk perancangan suami isteri pulak.. perancangan cuti2 malaysia, perancangan beli barangan rumah, perancangan servis kereta dan macam2 perancangan la.. aku lebih prefer catat benda yang penting2 jer.. lagi2 kalau perkara tu perlukan banyak urusan untuk diselesaikan so segala info aku sumbat dalam diari tu untuk rujukan..
So masa dapat diari percuma dari Safi tu, satu diari dah mula diconteng2 untuk perancangan aktiviti suami isteri, percutian dan beberapa perancangan lain yang dijangka untuk tahun depan.. seronok bila nampak diari tu dah tercatat beberapa perancangan.. apapun, kita hanya mampu merancang, tapi Allah yang menentukan.. cuma berharap agar segala perancangan dipermudahkan Allah hendaknya..
P/S: korang rasa diari tu penting? kenangan atau cerita diari korang macam mana pulak?
Tuesday, November 8, 2011
Sambutan Hari Raya Aidiladha aDieyZa
Sambutan Raya Aidiladha tahun ni biasa2 jer.. kali ni turn beraya di rumah mertua.. tapi kejap2 aku balik rumah mak & abah aku sebab diaorang x berapa sihat.. so haruslah balik untuk pastikan diaorang makan ubat on time.. nampaknya abah & mak makin sihat.. Alhamdulillah.. diaorang kata makin sihat bila dapat tengok anak2, menantu2 & cucu2 balik beraya.. terharu jer dengar.. betapa sukanya parents bila kita dapat tengok diaorang kan..
Abah kuatkan jugak semangat layan cucu2 yang aktif walaupun x berapa sihat.. siap ajak cucu2 main bunga api lagi.. super cool la atok ni.. hihihi.. mak pulak gagahkan diri masak macam2 menu2 untuk raya walaupun still batuk teruk.. yang kelakarnya, menantu2 boleh pulak panjat pokok rambutan waktu mak mertua diaorang tengah batuk.. so mak dapat tengok jer kitaorang makan rambutan.. tapi mak batuk teruk pun sebab banyak makan rambutan sebelum kitaorang balik beraya tu..
Pagi raya kat rumah mertua biasa2 jer.. lepas sembahyang raya, semua sibuk ke surau untuk acara korban.. since ayah mertua yang uruskan acara korban tu, so adik beradik encik adiey semua kena pergi surau untuk tolong uruskan acara korban.. menantu perempuan sibuk kat rumah.. sibuk online!! hahahahaha.. eh x lah, menantu duduk rumah teman mak mertua.. takut ada tetamu datang, nanti kesian pulak kat mak mertua kena layan tetamu sorang2..
Jom layan gambar kami suami isteri di pagi raya!
P/S: kali ke 4 beraya berdua.. Ya Allah, kami redha di atas segala ketentuan dari-Mu Ya Allah..
Subscribe to:
Posts (Atom)







.jpg)
.jpg)
.jpg)











