Thursday, November 19, 2009

5A in UPSR

Masa aku tgh tulis entry ni, aku tersgt bhgia.. td time meeting dpt 1 msg drpd along.. along bgtau,

"Alhamdulillah, Intan dpt 5A dlm UPSR"

Ya Allah, syukur pd Mu kerana telah memberikan kejayaan yg cemerlang pd anak buahku.. kepada Mu kami sekeluarga memanjatkan kesyukuran atas kejayaan ini.. For info, Intan adalah anak buah sulung dlm keluarga kami.. cucu pertama mak & abah.. cucu yg paling ladies sekali.. hehe..

we call her 'Model'.. sbb dia suka bergaya, tinggi n cute.. mmg dr kecil terselah yg dia minat belajar.. memandangkan dia anak sulung, anak buah sulung & cucu sulung dlm fmly aku, jd dgn kejayaan yg dia dpt hr ni boleh jd pembakar semangat utk anak2 buah aku yg lg 12 org tu.. sbb mesti semua jdkan Intan sbgai role model dlm study..

Intan, mak su bangga dgn kejayaan Intan.. mak su dulu pun x dpt 5A tau.. hehehe.. sbb tu mak su selalu marah Intan supaya jgn jd mcm mak su, dah masuk sek men baru nak nyesal sbb semua kwn baik dpt masuk asrama.. mak su lak asmara (bercinta ok) dgn cik adiey kau.. sila jgn ikut perangai mak su ni k.. hehehe..



Intan mmg suke wrna pink.. ni gmbr terbaru fmly kak long, time raya puasa hr tu..

Tadi dh call Model ni, aku nangis kegembiran.. dia yg dh mmg happy, tmbh happy n bgtau,

"acu, ingat x acu janji apa kalau Intan dpt 5A? "

Aduhhhh.. ingatkan dia lupa, sekali dia ingat daaa.. janji terpaksa ditunaikan..nasib baik dia just mntk handset yg aku pkai skrg, kalau dia mntk handset baru parah gak aku.. hehe.. tp aku tanya gak, kalau dia nak yg baru aku leh belikan tp betapa baiknya hati budak ni, dia kata,

"xpelah, nak yg acu pakai tu je, Intan xnak susahkan acu sbb acu dh byk berkorban utk Intan.."

So sweet jwpn dia.. sbb perangai sopan ni lah yg semua dok syg dia.. aku td nak call dia pun try byk kali sbb semua dok bz call dia.. maklumlah, dia kan model.. ahaks.. so, congrats again pd Intan & semua students yg dpt result cemerlang dlm UPSR..

No comments:

Post a Comment

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..