Friday, April 19, 2013

SEDEKAH: Semakin Bersedekah Semakin Kaya..



Amalan bersedekah tidak akan menjadikan kita miskin.. bersedekah tidak akan menjadikan kita kesempitan duit.. bersedekah tidak akan menjadikan kita kekurangan perbelanjaan..


Rasanya semua pun tau tentang kelebihan bersedekah ni kan.. dari sekolah lagi dah didik untuk menderma dan bersedekah walaupun sedekah tu cumalah berkongsi minuman dengan kawan sekelas..

Tidak bermakna orang kaya yang menderma beribu ringgit lebih banyak pahalanya daripada orang miskin yang hanya menderma seringgit.. Allah tidak memandang pada nilainya.. Allah memandang pada keikhlasan kita bersedekah.. 

“Bila seorang hamba telah meninggal, segala amalnya terputus, kecuali tiga hal : amal jariyah , ilmu yang bermanfaat atau anak soleh yang mendo’akannya” (Hadis riwayat Bukhari).


Nota cinta: Jom kita sama2 cuba amalkan amalan bersedekah ni.. semoga kita semua mendapat keberkatan di atas amalan yang baik tersebut.. insyaAllah..

Salam sayang untuk semua!!

With love,
~ aDieyZa ~

7 comments:

  1. assalamualaikum zana. insyallah akan selalu mengamalkan bersedekah. mudah-mudahan Allah menerimanya :D

    ReplyDelete
  2. Betul tu zana,takkan miskin org tu kalu dia bersedekah.lihat saja cth sultan brunei

    ReplyDelete
  3. moga Allah saja yang akan membalasnya...

    ReplyDelete
  4. betul tu kebetulan N3 kita hari ini lebih kurang sama yer

    ReplyDelete
  5. tangan yang memberi lebih baik daripd tangan yang menerima,insyaallah dengan bersedekah semuanya akan di perluaskan rezeki kita oleh Allah swt..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..