Tuesday, January 15, 2013

Cerita Malam Isnin


Gambar x ada kena mengena dengan cerita pagi ni.. tu gambar kat instagram pagi tadi.. *motif gambar manik kat baju pun nak masuk instagram? huhuhu.. konon berseni la tu!!

Malam tadi start pukul 8 malam sampai 12 malam siapkan schedule post untuk page business Shaklee [Cinta Sihat].. lega sungguh rasanya! seminggu punya post dah siap dalam draft.. keje tu patut boleh buat sejam jer tapi sebab Encik Adiey banyak sangat ganggu, tu yang lambat siap.. *part gangguan ni bukan gangguan seksual ye.. eh?? hahahha 

Tambah pulak malam tadi aku layan final episode cerita Merlin.. lagilah lambat siap.. siap nangis2 tengok cerita Merlin.. meleleh-leleh air mata aku bila Arthur mati.. *dasar budak cembeng & emosi!

Semalam berangan nak siapkan post untuk entry2 kat blog.. tapi harapan jer lah kan.. selalu tau jadi macam tu.. aku perasan bulan ni macam kurang jer entry kat blog ni.. blogwalking pun x dapat nak buat lama2.. *sorry guys!

Malam tadi jugak lepas solat jemaah dengan Encik Adiey nangis2 kat bahu dia.. mintak maaf kat dia sebab masih belum mampu memberikan gelaran ayah pada dia.. masa dia kucup dahi aku, makin kuatlah aku menangis.. *mula2 x nak fikir & nangis lagi tapi semuanya gara2 seseorang yg telah membuat onar kat aku semalam! sanggup dia pertikaikan kebolehan aku & suami utk ada zuriat sendiri.. serius aku & Encik Adiey sentap!

Pagi ni mulakan hari baru dengan lebih bersemangat.. lupakan semua perkara dan perkataan negatif dari dalam diri.. buang jauh-jauh perasan marah dan dendam pada setiap orang.. kita yang menentukan kebahagiaan hidup kita sendiri!!

Salam sayang untuk semua!!

With love,
~aDieyZa~ 
Photobucket
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

18 comments:

  1. wuaaa merlin ! xpt tgok..sobbb ;(

    ermm yg bt onar tu sape kak?? meh sini bgtau fadh bia fadh sound selepukkkk kt die !

    ReplyDelete
  2. zana,

    sabar ye zana. in shaa Allah, Allah uji orang yang dia sayang....kita antara insan2 yang Allah sayang, sebab tu Allah uji kita lebih dari orang lain.

    ReplyDelete
  3. layan merlin jugak.. tu lah.. x sangka pulak arthur mati akhirnya... mmg dah tamat terus cerita ni kan..

    psl zuriat siapalah manusia nak pertikaikan.. yg penting ada sbb allh menguji kt moga zana sabar.. insyallah... kalau ada rezeki x kemana...

    ReplyDelete
  4. sabar ye syg..insyaa ALLAH..pasti ada jalan nya..org yg tak alami ape kita rase mmg tau sedap mulut je nk ckp..papepn kite redha ye..

    ReplyDelete
  5. xpela akak...sabar yea...biarkan la ape org nak kate kat kita....Allah tu maha mendengar...maha mengetahui...hidup manusia nie biase la...bler Allah beri kesenangan sedikit...bongkak...riak...sabar yea...

    ReplyDelete
  6. Chill zana. jadikan itu sbagai motivasi diri.. sabar k sayang..:)

    ReplyDelete
  7. Salam..

    Sedih kan time Athur mati.. I x leh terima kenyataan okey.. kehkehkeh..

    Zana, Le'a rasa pelik dgn perangai n sikap sesetengah org melayu ni.. suka sgt melihat kaum sendiri lemah.. kata2 nista yg dilemparkan padahal tak memberi sebarang kebaikan pun sbnrnya.. Anyway, tabahkan hati yer... sama2 kita berusaha ke arah yg lbh baik..

    Take k!

    ReplyDelete
  8. sabar ye kak zana.
    moga dipermudahkan segala.
    rezeki itu ada cuma lambat atau cepat je bila kita akan perolehinya.
    yang peting jangan berputus asa :)

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah, suami zana memahami...
    moga ada rezeki buat zana.....

    ReplyDelete
  10. ada gak ke yg dok bising2 tu. ish mulut tu kan.. sabar aje la banyak2 zana. ada hikmah smeua ni kan..

    best eh cite Merlin tu..xpernah layan..hihi

    ReplyDelete
  11. Xpa Kak Zana.. ini ujian dari Allah.. Mungkin esok lusa ada latu.. mungkin kembar lagi.. siapa taw kan... banyakkan bersabar ye Kak Zana..

    ReplyDelete
  12. huh.. bodoh r org cmtu !!! anak berderet pun belum tentu KAU BOLEH JAGA ELOK-ELOK.. zaman sekarang, bukan ank yg derhaka pd mak ayah, kdg mak ayah yg berat sebelah dan tak mampu bagi kasih sayang. Allah yg tahu bila kita mampu ada anak. manusia bodoh macam tu, mmg berani pertikai kebolehan manusia lain. tak sedar pula, dia pertikai kebolehan Allah pada masa yang sama.. sabar dear..

    ReplyDelete
  13. last last mati jugak King Arthur...:)

    ReplyDelete
  14. tak pelah zana, insyallah ada hikmah di sebalik kejadian, kami semua tetap menyokong zana sabar yer..

    ReplyDelete
  15. ciss, sape yang berani membuat onar tu!! xpelah zana, tak kena kat dia , mmg la senang bercakap, sekali kena baru tau langit tu tinggi atau rendah

    huhuuh

    by the way cantik manik tu..jahit sendiri ke

    ReplyDelete
  16. waaa ini dah lebih ni.siapnak pertikaikan kebolehan org lain lagi.. tak baik tau... rezeki kan ALLAH yg tentukan.


    btw cantik la jahit manik tu...berkenan eka tgk

    ReplyDelete
  17. Sabar lah ya...saya pun diuji dapat anak lambat...tapi akhirnya dapat juga...ade hikmah ujian tu...

    Jemput join ya. Saya tag kamu...

    http://karismaizzah.blogspot.com/2013/01/fivers-hijabis-giveaway-ii.html

    ReplyDelete
  18. kak, kita kena kuatttt kak. kita kenaaaa. nak tak nak, memanggg kena kuat.
    orang tak rasa ape kita rasa. janji suami sentiasa bersama kita.
    sayanggg kak zana! :)

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ