Monday, January 21, 2013

Melangkah 30 Tahun dan Demam

Orang yang baru melangkah ke umur 30 tahun demam la pulak.. agaknya badan nak dimanjakan lebih bila umur nak tukar dari angka 20-an ke angka 30-an..

Sabtu petang tu lagi Encik Adiey dah rasa macam nak demam.. tapi kitaorang just fikir maybe sebab dia penat drive dari Putrajaya ke Sungkai, Perak.. so bila badan letih, maybe rasa nak demam tu akan datang kan..

Pagi Ahad semalam, birthday boy tu betul-betul demam.. tapi dia bersemangat nak ajak aku breakfast kat luar.. katanya nak makan roti sardin.. wah, terbaik la kamu ni suami! orang mintak makan mahal2 tapi kamu mintak nak makan roti sardin jer.. hehehe.. comel la!!

Balik breakfast dah kurang demamnya.. maybe sebab dia dapat 1 kejutan (will update later) daripada aku kot time tu.. tu yang badan cergas cikit.. huhuhu.. sejam lepas tu demam balik.. 

Lepas Zuhur dia dah sihat cikit.. laju2 ajak dia keluar.. urusan beberapa perkara penting, beli barang, pos vitamin kat customer then cari tempat nak makan.. 

Tekak orang demam ni payah nak dijangka.. so untuk elak dariapda dia x makan bila aku bawak dia ke tempat makan pilihan aku, baik aku tanya dia siap2.. tekak orang demam tu nak layan chicken chop jer.. nampaknya celebrate birthday boy dengan hanya roti sardin & chicken chop.. nampak macam sedih jer bunyinya kan?? hihihi.. 

Tunggu dia sihat cikit la baru kita bawak dia makan kat tempat makan yang lebih best.. lagipun, birthday dia kan.. so better ikut selera dia.. kalau ikut selera aku, dah macam tu birthday aku pulak.. huhuhu..

Pagi ni Encik Adiey gie klinik.. seperti dijangka, demam dengan suhu badan yang tinggi.. terus doktor bagi MC & suruh rehat.. tapi kena datang balik hari Rabu sebab takut dia kena demam denggi ke kan.. 

So, nak up cerita birthday semalam pun aku belum ada mood lagi.. nanti2lah yer aku update.. tapi kalau yang follow kat instagram aku or add FB aku dah tau serba cikit tentang aktiviti semalam..

Sekarang ni fikiran aku kat rumah dah.. memikirkan apalah orang demam tu buat sorang2 kat rumah.. x tenang aku kat office ni!! cepatlah 4.30petang.. 

Doakan Encik Adiey cepat sembuh yer.. TQ semua..

Salam sayang untuk semua!!

With love,
~aDieyZa~


Photobucket

11 comments:

  1. Happy Bday demam Boy!! Rehat bro, InsyAllah sehari dua ni sembuh la tu..

    ReplyDelete
  2. ala...cian nyer demam yea...semoga cepat sembuh...:)

    ReplyDelete
  3. happy bestday MR ADIE, wah dah masuk 3 series hehehe

    ReplyDelete
  4. tu yg nak cepat balik kan zana...
    moga hubby cepat sembuh...

    ReplyDelete
  5. haiiiiiiii zana..semoga en.adiey kamu cpt sembuh ye..balik ni p pelok die ketat2..mesti sembuh da..kikiki..

    ReplyDelete
  6. Happy Birthday buat yg demam tu...Takpa....penghapus dosa tu kalau sakit..Moga cepat sembuh

    ReplyDelete
  7. alahai sian pulak birthday boy demam..semoga cepat2 sembuh..
    sabar yer zana

    ReplyDelete
  8. alahaiii besday boy cakit pulakkk.. xpe xpe... semoag cepat sembuh adiey!

    ReplyDelete
  9. moge cik adiey cepatt sembuhh yer...hehe

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..