Monday, January 7, 2013

Isnin Yang Sangat Melegakan Hidup Saya!!!

Hari Isnin yang ceria!!

Baru jer mulakan kerja di hari Isnin dah dapat berita yang bagi aku agak melegakan.. salah satu kerja tambahan yang aku kena buat setiap hari dah tak perlu nak buat lagi.. lega yang seolah-olah lepas 1 perkara yang menyesakkan jiwa dan raga aku..
Tau kenapa aku lega sangat?? sebab kerja tu masa cuti pun aku buat.. memang mengganggu waktu cuti aku.. walaupun sebenarnya aku boleh suruh orang lain tolong buat, tapi sebab aku tau benda ni agak leceh dan aku pulak x nak susahkan orang lain, so aku rela buat jugak walaupun tengah cuti.. tapi dengan syarat semua orang bagi kerjasama dekat aku..

Tapi, masalahnya x semua sudi bagi kerjasama yang baik.. aku suruh hantar pukul 8 pagi, pukul 10 pagi baru nak hantar.. padahal aku nak kena submit laporan tu cepat sebab aku nak keluar.. kata cuti kan.. mestilah banyak urusan nak buat.. kadang-kadang rasa sedih sebab diaorang seolah-olah x faham yang aku ni nak bercuti.. tapi ye lah.. diaorang ni semua pangkat pegawai so nak cakap lebih2 pun siapalah aku ni kan.. terima jer lah.. lagipun tu kerja diaorang.. aku ni hanya tolong kumpulkan maklumat then sediakan laporan lengkap hasil daripada maklumat tu jer setiap hari.. 

So, bila lepas ni diaorang semua kena buat sendiri guna sistem, haruslah aku rasa lega.. lega ok, bukan happy! *nanti ada pulak orang office yg baca blog ni ingatkan aku ni x suka buat kerja!! lega tu beza dengan happy tau!!.. 

Sebab bila tu dah memang kerja yang aku kena buat, so aku happy jer buat kerja tu.. cuma rasa sangat2 lega sebab dapat bayangkan betapa nikmatnya cuti aku tanpa diganggu.. hampir 2 tahun aku diganggu time cuti.. akhirnya, lepas jugak satu perkara yang menyesakkan kepala otak aku ni setiap kali nak bercuti..

Terus aku x rasa macam hari ni hari Isnin.. happy mengalahkan hari Jumaat tau!!  terus bersemangat nak buat semua kerja.. serius, aku betul2 LEGA untuk plan cuti aku tahun ni!!!
Photobucket

7 comments:

  1. Hehe~mmg x best bler ari cuti diganggu ngan keje2 opis...:)

    ReplyDelete
  2. zana...hee~ just nak share dgn zana....jumaat malam lepas, yani terserempak dengan zana face2face tapi segan nak tegur , masa tu di The Mines....serius wordless nak say hie to you. Klue? Kedai Samsung!

    ReplyDelete
  3. ZANA!! hehe saje je nak shout out kat sini ;p

    ReplyDelete
  4. salam pagi
    singgah umah dia jap

    ReplyDelete
  5. zana, tlg emailkan nama n alamat umah kat awin erk...

    ReplyDelete
  6. Bagus tu..hari permulaan kerja dah dpt berita melegakan..moga terus ceria sepanjang minggu ..

    ReplyDelete
  7. Ida nye 'kerja tambahan' ni ntah bila nak legaaaa.. tiap2 tahun ade je........ tak best!! Tapi ida cuti, hp memang tak usik.. lantakkkk.. nk cuti yg berkualiti okayy... hahahahha!!

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..