Thursday, August 9, 2012

Spontaneous Thursday - Terlalu Berharap.....



Kadang-kadang kita terlalu berharap sesuatu yang mungkin sukar untuk kita miliki.. 
Kadang-kadang kita terlalu berharap sesuatu perkara itu berlaku sedangkan mungkin perkara itu sukar untuk berlaku..
Kadang-kadang kita terlalu berharap seseorang itu melakukan sesuatu demi kita sedangkan mungkin sukar untuk dia laksanakan..
Kadang-kadang kita terlalu berharap segala impian kita tercapai tanpa kita sedar ada banyak halangan yang perlu ditempuh untuk mencapai impian itu..


Lebih baik kita berharap agar segala yang kita rancangkan berjalan lancar.. 
Lebih baik kita melebihkan usaha daripada melebihkan pengharapan dan angan-angan.. 
Lebih baik kita berharap agar Allah menunjukkan dan mempermudahkan jalan bagi kita mencapai segala apa yang kita hajatkan.. 
InsyaAllah, perasaan kecewa apabila kegagalan berlaku akan dapat dikurangkan..

Mungkin kita perlu untuk tidak terlalu mengharap.. takut nanti perasaan terlalu berharap itu akan mengecewakan diri kita sendiri.. 
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

16 comments:

  1. betul tu jgn terlalu mharap...nt kita frust menonggeng....=)

    ReplyDelete
  2. Zana,thanx sharing ayat motivasi ni..mmg sgt setuju..

    ReplyDelete
  3. Allah tahu apa yg terbaik utk kita... harapan itu baik tp kdg2 harapan itu membunuh

    ReplyDelete
  4. Susah nk pujuk hati sendiri...kadang2 hati degil...ckp tak mengharap..tp sebenarnya masih mengharap...
    Apa2pun kita mesti belajar bersyukur...mama rs tu ubat yg paling mujarab...kalo kita redha..dan bersyukur dgn apa yg kita ada...InsyaAllah...hati boleh terpujuk...

    Dalam masa yg sama..usaha tetap berusaha...cuma kalau tak berjaya...tak mengapalah...Allah kata belum masanya lg...so bersyukur je dgn apa yg kita ada...

    ReplyDelete
  5. rasa mcm peraasan adieyza sama dgn makneng lah skrg...
    walaupon gomen bg bonus mcm xde feeling jer...
    feeling yg LAIN tuh yg lebih dilayan..

    sabar jer la awak..
    moga Allah permudahkan jalan usaha kite

    ReplyDelete
  6. kadang2 apa yang kita harapkan mesti tak dapat tetapi apa yang kita tak harap itu yang datang tanpa di sangka...huhuhu

    ReplyDelete
  7. betul tu, aku pernah rasa mcm ni..terlalu berharap pada sesuatu tu, tapi bila akhirnya 'benda' tu jadi milik org lain, mmg aku frust giler....

    sekarang ni tak nak berharap lagi dah....ekekek....

    ReplyDelete
  8. boleh berharap, tapi jgn la sampai mengecewakan diri kita sendiri...
    wat cam biasa, tak semestinya kite tak berharap... kenkadang kite perlu biar dia berlalu bagai air di kali... kenkadang dgn cara itu, Allah berikan kite satu rezeki yg yg sebenarnya, inilah harapan kita!

    ReplyDelete
  9. selalu berdoa moga yg dibuat moga dipermudahkan jalannya......
    yg pasti jangan terlalu mengharap..jika ada adalah...jika tiada bukan rezeki kita....

    ReplyDelete
  10. betul tu..nory sampai takut dh nk berharap..tp klu x berharap,mcm x bersungguh plak rase...hurmmm..ntahlah..=)

    ReplyDelete
  11. bersederhana dan redha.. itu yg terbaik...

    ReplyDelete
  12. salam kenal dari saya....

    jgn terlampau mengharap sgt...nnt diri sndri merana....
    mudah2an,ape yg awak hajati dimakbul kan...Amin~~~

    ReplyDelete
  13. syira tag akak..:)

    http://bicarahatidia.blogspot.com/2012/08/merdeka-raya-random-giveaway-by-lyanas.html

    ReplyDelete
  14. taknak lah mengharap pasti ada yg kecewa...hihi...

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ