Friday, January 7, 2011

BuRunG CinTa

Rumah aku sekarang dah makin riuh ok.. duduk 2 org tapi riuh macam 10 org..

Ni semua gara2 encik suami telah membeli 2 makhluk kecil + comel + becok + gatal & kepoh utk dibela..

Ni lah 2 makhluk yg aku maksudkan tu..

Memang dah lama cadang nak bela 2 makhluk comel ni.. tapi new year hari tu baru kesampaian nak gie beli kat Petaling Street..

Sila percaya yg sejak 2 makhluk ni ada kat rumah, kehidupan kitaorang terus berubah.. nak tau apa yg berubah??

1- dulu bangun tido trs gie bilik air.. tp sekarang gie tgk samada 2 makhluk comel ni dah bangun ke belum..

2- dulu balik keje trs kemas rumah or tengok TV.. tapi sekarang balik rumah trs tgk 2 makhluk.. gerenti time tu 2 makhluk ni tgh bergosippppppp.. sgt kecoh ok..

3- dulu kalau aku tengah masak, aku akan pasang tv kuat2 supaya aku rasa x sunyi.. xpun pasang radio kat handphone bagi meriah ckit.. tp sekarang, semua 2 x perlu lg.. sbb suara 2 makhluk ni dah cukup bising sampai encik adiey panggil pun aku x leh nak dengar.. hihihi..

4- dulu kalau hujan trs fikir nak masuk bilik tido (jgn fikir bkn2 ok..lalalalala).. tp skrg bila hujan, trs tengok 2 makhluk ni utk pastikan 2 makhluk ni x kena tempias hujan..

cukuplah 4 tu jer dulu eh.. rasanya tu pun dah cukup gambarkan perbezaan dulu & sekarang kan..


Sekor nama Bell, sekor lagi Bella.. memang sajer beli jantan & betina.. barulah burung cinta namanya..

Bell & Bella ni gatal ok.. asyik nak bercium jer.. kalau kita ada, lagi galak la diaorg bercium.. sajer nak tunjuk manja.. gatal sungguh.. hihihihi..

Mulut memang kecoh si Bell & Bella ni.. bergosippppp manjang.. kadang2 terkejut bila tengah tengok tv, si Bell & Bella ni menjerit!!!!! kecoh betul bergosip sampai tone suara tu terlalu tinggi..

So sekarang ni rajin bukak page tentang penjagaan burung.. banyak info yg aku x tau rupanya.. Bell & Bella rupanya kena makan vitamin hari2 ok..

So, aku dah belikan vitamin utk Bell & Bella ni.. dah sama macam tuannya lak kan hari2 makan vitamin.. hihihi..

1 comment:

  1. dkt mana beli burung ni? igt nak beli

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Selamat Datang 2016

Assalamualaikum.. Selamat datang 2016.. Semoga tahun 2016 ni akan membawa lebih banyak berita gembira buat kita semua.. 5 bulan menyep...