Friday, January 7, 2011

BuRunG CinTa

Rumah aku sekarang dah makin riuh ok.. duduk 2 org tapi riuh macam 10 org..

Ni semua gara2 encik suami telah membeli 2 makhluk kecil + comel + becok + gatal & kepoh utk dibela..

Ni lah 2 makhluk yg aku maksudkan tu..

Memang dah lama cadang nak bela 2 makhluk comel ni.. tapi new year hari tu baru kesampaian nak gie beli kat Petaling Street..

Sila percaya yg sejak 2 makhluk ni ada kat rumah, kehidupan kitaorang terus berubah.. nak tau apa yg berubah??

1- dulu bangun tido trs gie bilik air.. tp sekarang gie tgk samada 2 makhluk comel ni dah bangun ke belum..

2- dulu balik keje trs kemas rumah or tengok TV.. tapi sekarang balik rumah trs tgk 2 makhluk.. gerenti time tu 2 makhluk ni tgh bergosippppppp.. sgt kecoh ok..

3- dulu kalau aku tengah masak, aku akan pasang tv kuat2 supaya aku rasa x sunyi.. xpun pasang radio kat handphone bagi meriah ckit.. tp sekarang, semua 2 x perlu lg.. sbb suara 2 makhluk ni dah cukup bising sampai encik adiey panggil pun aku x leh nak dengar.. hihihi..

4- dulu kalau hujan trs fikir nak masuk bilik tido (jgn fikir bkn2 ok..lalalalala).. tp skrg bila hujan, trs tengok 2 makhluk ni utk pastikan 2 makhluk ni x kena tempias hujan..

cukuplah 4 tu jer dulu eh.. rasanya tu pun dah cukup gambarkan perbezaan dulu & sekarang kan..


Sekor nama Bell, sekor lagi Bella.. memang sajer beli jantan & betina.. barulah burung cinta namanya..

Bell & Bella ni gatal ok.. asyik nak bercium jer.. kalau kita ada, lagi galak la diaorg bercium.. sajer nak tunjuk manja.. gatal sungguh.. hihihihi..

Mulut memang kecoh si Bell & Bella ni.. bergosippppp manjang.. kadang2 terkejut bila tengah tengok tv, si Bell & Bella ni menjerit!!!!! kecoh betul bergosip sampai tone suara tu terlalu tinggi..

So sekarang ni rajin bukak page tentang penjagaan burung.. banyak info yg aku x tau rupanya.. Bell & Bella rupanya kena makan vitamin hari2 ok..

So, aku dah belikan vitamin utk Bell & Bella ni.. dah sama macam tuannya lak kan hari2 makan vitamin.. hihihi..

1 comment:

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..