Friday, January 14, 2011

HP BaRu Di TaHuN BaRu


Tahun baru ni banyak bloggers yg cadang nak tukar handphone(hp) baru.. blogger tegar, N pun dalam dilema nak tukar hp apa.. blogger chipsmore, eja pun dah buat wishlist nak tukar hp baru..

Gud luck to both of u.. semoga dapat hp yg diidam2kan yer..

Tahun baru kan, so mesti la pasang hajat nak tukar sesuatu yg baru.. sesuatu ok, bukan seseorang.. sentappppp nanti..

Aku pun ada berangan nak tukar hp baru..hp sekarang ni sebenarnya hadiah drpd encik adiey.. aku ada buat entry tentang hp ni dulu.. dah setahun lebih pakai.. elok jer lagi..

Gambar yg aku ambik guna hp ni cantik jer even 3.2mp tp kualiti gambar still ok.. aku guna hp pun just utk call & sms jer.. 3G pun dengan family jer.. syarat utk melepas rindu.. utk on9 facebook pun jarang2..

Tapi still berangan nak hp baru.. berangan tu kan indah!!!!


Kadang2 rasa ketinggalan gak bila org lain pakai hp canggih2.. tapi aku takut beli tapi x tau nak pakai.. hahahaha.. nanti orang call pun x tau nak tekan mana..

Last week masa aku attend 1 meeting tu, ada sorang perempuan ni sibuk dgn hp dia.. Dato' tgh berucap kat depan pun dia sibuk jer nak main hp dia tu.. hp samsung tp x tau model apa, yg pasti touch screen & nampak canggih (asal touch jer aku kata canggih.. hahahaha)

Sekali nak dijadikan cerita, hp dia tiba2 bunyi.. bunyi yg sgt kuat!!!!!!! lepas tu dia gelabah & terus cakap mcm ni

"eh, mcmne nak tutup hp ni?? nak tekan mana ni??"

Adoiiiiiii, kantoi di situ.. bila org depan dia tanya nape x silent, dia kata x tau nak silent hp tu macamner.. lepas tu terus dia offkan hp dia.. macam2 hal kan..

Kadang2 aku ada gak tanya kat member yg pakai hp canggih2 ni tentang function hp diaorang.. tapi jwpn diaorg sgt lah sedih...


'aku pakai BB ni sbb skrg ni ramai yg pakai BB.. tapi aku bukan guna sgt semua function kat hp ni'

'aku x reti la nak check e-mail guna hp aku ni.. aku guna utk call n sms jer'


Lain org, lain caranya kan.. ada yg nak beli sebab ikut trend, nak yg beli sbb nak tunjuk2 (mintak2 dijauhkan), ada jugak yg beli sebab memang hobi tukar hp setiap kali keluaran baru kuar esp student..

Aku ni rajin gak tengok website Sony Ericsson (sebab aku mmg peminat hp sony).. aku paling minat Xperia X8 & X10.. smart jer tengok hp ni.. function pun ok gak.. cantik + menarik + tertarik + memang Da Bomb di mata aku ni..


Tapi bagi aku ikut budget masing2 la.. x salah kalau nak beli yg mahal2 kalau mampu kan.. cuma kenalah tau function hp tu sebab rugi jer dah beli mahal2 tapi x guna sepenuhnya..

Aku prefer ikut keperluan & bukannya kemahuan.. kalau rasa perlu nak on9 guna hp, boleh la cari hp yg memang support utk on9.. kalau xrajin guna 3G, so x kisah la kalau hp tu x de 3G pun..

Tepuk dada tanya selera + budget!!!

6 comments:

  1. bg k.nik, k.nik xperlukan hp memahal n canggih2. hp adalah utk call n sms n 3g je..cukup!! more than dat, guna la laptop, rugi je bli memahal tp guna hp ^____^

    tu hny pndgn k.nik shj...

    ReplyDelete
  2. zuris pun pengguna setia sony
    tp baru2 nie hubby blikan nokia x6.so..kena lah pakai nokia lah.pening2..
    tp...sony mmg lasi besh! ;)

    ReplyDelete
  3. kak nik, setuju!!! kalau rajin on9 better guna laptop.. besar, puas hati ckit..

    ReplyDelete
  4. dariee zuris, samalah kita.. zana dr dulu mmg pakai sony..

    x6? wah, best jugak tu..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..