Thursday, January 6, 2011

4 MoViEs SeBuLaN

Sepanjang hidup aku, x pernah lg aku gie tengok 4 movies kat panggung wayang dalam tempoh sebulan..

Mungkin bagi korang yg memang kaki wayang, memang akan kata aku ni poyo kan.. tengok 4 movie sebulan pun nak kecoh.. sbb bagi kaki wayang agaknya benda ni isu remeh jer..


Tapi bagi aku yg bukannya kaki wayang sgt, dapat tengok 4 movies kat panggung dalam tempoh sebulan tu dah kira 1 pencapaian yg hebat tau..

Ni semua gara-gara makin banyak movies seram kat panggung sekarang!!

Encik adiey memang suka layan movie seram2 ni.. tapi dia prefer movie melayu.. aku yg agak penakut ni terpaksa la kuatkan semangat temankan dia masuk panggung tu..

Risau gak kalau lepas tengok movie seram tu, malam termimpi2.. tapi skrg kan tido malam berdua.. hihihi.. (tiru ayat dd)

First movie, Ngangkung.. memang terbaik!!!!!!!! panggung sentiasa penuh.. nak booking punyalah susah..

Banyak scene terkejut2 gak.. scene gelak lglah banyakkkkk.. kejap seram, kejap gelak.. time gelak tu mmg 1 panggung riuh rendah.. bantai gelak puas2.. memang x rugi tgk movie ni.. kutipan pun dah kalahkan Adnan Sempit..

Minggu depannya, kitaorg berubah angin.. nak bagi hilang takut tengok citer seram tu dulu.. (apahal takut sampai seminggu?? hihihi)

So decide tengok Aku Tak Bodoh.. panggung penuh ok.. majoriti family.. sesuai sgt la kalau bawak family tengok movie ni.. banyak pengajaran..

Dah hilang rasa takut aku tu, minggu depannya encik adiey ajak tengok Hantu Kak Limah Balik Rumah.. sebelum tengok movie ni, banyak betul review dari blogger lain kata movie ni best.. nak booking ticket untuk movie ni pun asyik penuh jer..

Awal2 citer dah gelak.. banyak gelak dari seram sebenarnya.. so aksi aku tutup muka sebab takut kurang cikit la masa tengok movie ni.. motif belagak berani??? hihihi.. tapi penghujung citer ni aku x berapa nak suka sangat la.. yg lain semuanya ok..

Movie terbaru yg aku & encik adiey tengok, Damping Malam.. baru jer tgk semalam.. masa nak booking ticket, tertanya2 gak.. nape banyak jer seat kosong?? citer x best ke??

Awal2 citer dah terperanjat!!!!!!! tapi bila masuk setengah jam citer tu, dah boleh agak sape yg jadi punca masalah tu.. so kiranya x berapa nak suspen sangat la.. jalan citer pun biasa.. patutlah panggung x penuh..


Bila banyak tengok citer seram ni, makin kuat pulak la aku fikir bukan2.. rasa angin bertiup kuat ckit jer, mulalah aku gelabah.. dengar bunyi pelik mula jerit panggil encik adiey..

Memang dasar penakut!! penakut tapi gie tengok jugak.. selalu kena sound dengan encik adiey sebab tengok movie seram tutup muka dengan tangan @ shawl..

Eleh, biarlah kan?? bukannya tutup semua, aku tengok sipi2 pun kira tengok la jugak.. kira berani la jugak.. hihihihi.. bukannya aku sorang jer yg tengok movie seram tutup muka kan?? kan?? kan?? lalalala..

8 comments:

  1. wow sebulan 4x??? hebat nie zana

    akak lepas kawen baru sekali jer tengok wayang tu pon citer hantu kak limah tu huhuhu

    ReplyDelete
  2. perghhh....sbln 4x tgk muvee..layan laa..N lps kawen..br sekali ok tgk muvee..Ngangkung..

    ReplyDelete
  3. jivebumz, mmg zana x pernah buat la rekod mcm ni sblm ni.. zaman bercinta pun x pernah, ni bila lps kahwin dpt buat mmg rasa hebat la.. hihi

    ReplyDelete
  4. N, zana tgk pun sbb encik adiey yg beria2.. N lain, tgh mengandung.. so kena rehat secukupnya, lgpun citer seram ni x leh tgk sgt sbb takut N & baby terkejut2.. hihihi..

    ReplyDelete
  5. nak tgk damping malam, tp bz je... hm

    ReplyDelete
  6. zana,

    mmg hebat! ni kes hobi terbaru ke, sangap dok umah ni? kesimpulannya, buatlah bb cepat2,ok

    hik3,jgn mare

    ReplyDelete
  7. faiz, try cari masa yg sesuai.. if xde masa gak, tunggu DVD kuar jer la.. hihihihi

    ReplyDelete
  8. kak nik, sbb tinggal ber2 lagi la kitaorg rajin tgk movie kat panggung ni.. kalau dah ada baby nnti maybe susah ckit kan..

    ni kira hobi baru gak la.. hihihi

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..