Wednesday, November 21, 2012

Mannequin Kepala Untuk Iem Creation

Memandangkan tempahan jahitan manik dekat tudung kakak aku makin bertambah, so dia suruh la aku cari mannequin kepala untuk sarung tudung2 customer dia.. makin ramai yang suka hantar baju dan tudung untuk temapahan manik..

Mannequin Kepala

Aku yang tolong pilih mannequin tu.. banyak design rupanya mannequin ni.. ikut jenis material jugak.. ada yang mahal, ada yang murah.. ada mannequin kepala yang rupanya manis, ada yang comel, ada yang cun.. giler rambang mata aku nak memilihnya.. hahaha.. padahal pilih kepala patung jer pun kan.. 

Mannequin Kepala

Tapi kan, mannequin kepala yang aku beli tu, bila x pakai tudung x nampak sangat comelnya.. tapi bila dah pakai tudung, comel sangat tau! mula2 masa nak buat tempahan, aku rasa macam betul ke aku bagi kod mannequin yang aku nak beli tu sebab bila x pakai tudung nampak biasa, bila pakai tudung comel pulak.. so tips untuk membeli mannequin kepala, tengok gambar patung tu pakai tudung siap2..

Mannequin Kepala

Aku beli mannequin tu daripada Koleksi Ismah.. macam biasalah kan, google yang banyak membantu! banyak gak jumpa orang yg jual, tapi mahal2 jugak.. Koleksi Ismah ni harganya sangat berpatutan yer.. 

Walaupun orang tu duduk Perak, tapi harga mannequin sekali dengan postage lagi murah daripada orang yang jual sekitar Selangor dan KL.. hehehe... macam yang aku beli tu, harga termasuk postage hanyalah RM39!! murah kan?? service pun terbaik.. reply msg dekat FB sangat pantas.. order hari Isnin, hari Rabu dah sampai.. 

Mannequin Kepala

So, kalau sesiapa yang nak beli mannequin, boleh la try2 survey dekat blog atau FB Koleksi Ismah.. mannequin kepala ada, badan ada, mannequin untuk orang dewasa ada, untuk kanak2 ada.. semua ada la!! kalau ada yang nak beli hanger tudung pun ada kat situ.. macam2 jenis hanger lak tu.. 

Nota cinta: kalau ada yang berminat nak tempah jahitan manik pada baju dan tudung, boleh emel untuk pertanyaan lanjut yer
[ adieyza_1110@yahoo.com ] atau add FB Zana Adieyza.. TQ!
Photobucket

7 comments:

  1. ooo benda ni namanya mannequin ye.. kalau saya semua panggil manik je.. hehe, nampak sangat tak tahu..
    pandai awak jahit tudung tu..cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. dear Aisy, yg kepala patung tu dipanggil mannequin.. yg jahitan kat tudung tu yg manik.. tp manik2 tu pun ada jenis2 jugak..

      eh, bukan zana yang jahit manik kat tudung tu.. tp akk zana.. jangan salah sangka yer.. zana x pandai jahit manik.. hehehe..

      Delete
  2. kak kiah kau ni tak boleh pakai vouge cenggini dik nun, sekali kena rentap dek qays... nangis kuar hingus la kekdahnya... hehehe

    ReplyDelete
  3. kakkk, kenapa akak je tak jadi model. comel apeee! :)

    ReplyDelete
  4. Zana, rm39? hmm.. ida rasa mahal je? kat jln tar ida pernah nampak patung muka ni rm20 jekkk..... ;p

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..