Tuesday, February 22, 2011

PenGaLaMaN PJJ??


Sape pernah PJJ? Sila angkat tangan tinggi2.. kalau takut aku x nampak, sila berdiri atas kerusi..

Macamne perasaan korang melalui saat2 PJJ ni yer?


Esok, untuk pertama kalinya aku akan merasa pengalaman PJJ.. berdebar2.. risau.. takut.. macam2 perasaan yg datang sekarang ni.. paling x boleh tahan adalah perasaan sedih & risau..


PJJ - perhubungan jarak jauh.. bukan pengajian jarak jauh yer..


Sebenarnya, esok aku akan ke Melaka.. ada kursus 3 hari kat sana, start kursus Rabu sampai Jumaat.. so secara automatiknya, saya akan berjauhan dengan encik suami selama 3 hari 2 malam.. first time ok berjauhan dengan encik suami selepas berkahwin..


Mula2 memang berat hati gak nak gie kursus ni.. tapi memandangkan kursus ni berguna untuk aku, so aku gagahkan jugak la.. officemate lak semua nak xnak pergi.. alasannya, anak x de orang nak jaga.. so since aku lum ada anak, maka secara kiasannya aku lah yg akan gie kursus ni..


Then mulalah aku ni risau.. fikir pasal encik suami yg akan ditinggalkan.. risau pasal makan, minum & pakai dia.. encik suami memang jenis yg berdikari, tapi hati ni still risau sesangat..

Bab makan, dah tentu makan kat kedai la kan.. mesti dia xrajin nak masak apa2 sebab makan untuk sorang jer.. bab pakaian lak, aku awal2 dah siapkan stok pakaian untuk gie keje seminggu.. so dah xberapa nak risau sangat.. bab rumah selerak, memang x perlu risau sebab encik suami jenis pengemas..

Tapi hati ni still risau la.. macam2 aku fikir masa aku xde nanti.. lepas tu aku terfikir, masa belum kahwin dulu xde pulak aku risau macam ni kan?? memang la aku tak risau sebab tanggungjawab sebagai isteri tu belum ada.. bila dah kahwin ni, automatik tanggungjawab tu jadi yg paling utama..


Nasib baik gie kursus 3 hari jer.. kalau 3 minggu?? kalau 3 bulan??

So sekurang-kurangnya aku dapat rasa perasaan orang yg sememangnya berjauhan dengan pasangan.. menanti hujung minggu untuk bersama.. mesti rindu sentiasa kan.. so aku nasihatkan diri aku untuk lebih bersyukur dengan apa yg aku ada..


Pejam celik, pejam celik dah 3 hari kan.. sekarang zaman dah moden, call jer kalau rindu.. 3g ada.. mms ada.. fb ada.. semua ada.. dulu boleh jer jauh2 masa zaman bercinta kan.. so apalah sangatnya 3 hari tu, walaupun ada akak aku yg perli2,


"berjauhan di malam jumaat?? kesian..."


hahahahaha.. jahat ok akak aku!!

16 comments:

  1. ayat kakak akak tu hihi....tutup mata sbb ika lom kawin lalala~ ;p

    ReplyDelete
  2. kak,nnt tgk entry ika ye...psl pjj ahaks... ;)

    ReplyDelete
  3. selamat bePJJ.. hahaha... mati2 igt Pengajian Jarak jauh

    ReplyDelete
  4. klu rina tak balik srwk blh geng g kursus tu kan..ishh...rs rugi plak terlepas kursus tu... sob..sob..

    ReplyDelete
  5. hohoho ingt pjj terus , rupanya kejap je ek..ala biasa la tu nnti..fara ni dari sebelum kawen sampai skg duk pjj je...huhuu

    ReplyDelete
  6. ika, tutup mata betul2 eh.. jangan tengok tau.. tutup telinga sekali.. hihihi

    ReplyDelete
  7. ika, entry tu mmg kelakar.. nak kena cubit dgn akk la ika ni..

    ReplyDelete
  8. faiz farish, otak lum leh terima utk aku sambung study.. hahahaha

    ReplyDelete
  9. errina, tu la.. zana tgk nama errina xde.. kalau x, leh jer gie sama2 kan..

    ReplyDelete
  10. farahfatihah, sbb tu lah zana kata zana kena bersyukur sbb ramai lagi yg pjj lama2 kan.. cian farah.. xpe, zana doakan farah cepat dpt pindah johor k..

    ReplyDelete
  11. N, nasib baik Za dapat tukar be4 N bersalin kan?? tp still pengalaman PJJ N lagi lama kan..

    ReplyDelete
  12. setakat ni tak penah lagi merasa pengalaman PJJ..tp tau macam mane perasaan kwn2 yg PJJ ni..sampai ngigau2..kesian..

    ReplyDelete
  13. serius memang perit sangat PJJ ni... nadia bercinta memang selalu dapat yang harus PJJ.... perlu saling percaya yang kuat....

    ReplyDelete
  14. asleenda, ngigau?? mintak2 zana dijauhkan.. hihihi.. xmo lah sampai ngigau.. malu kalau ada yg dgr..

    ReplyDelete
  15. nadia, sesunguhnya pengalaman tu yg banyak bagi pengajaran kan.. xpe, nanti dah kahwin zana harap nadia x PJJ lagi yer..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..