Tuesday, April 24, 2012

Warna Mempengaruhi Mood Harian Anda!

Mood ceria bila pakai baju atau tudung yang berwarna pink.. automatik rasa macam sopan.. hihihi.. mengadanya kan? warna memainkan peranan yang sangat penting bagi menaikkan mood.. percaya atau tidak? 


Warna baju sering memainkan peranan penting dalam mewujudkan suasana mengikut perasaan. Bahkan, warna dapat mengubah rasa, dan mempengaruhi persekitaran seseorang. 

Kuasa warna juga secara tidak langsung menonjolkan ragam seseorang selain pilihan yang dibuat menunjukkan personaliti diri yang dikatakan akan mempengaruhi warna dan mood pemakai. secara tidak langsung, warna pakaian seseorang melambangkan personaliti. 

Misalnya, wanita yang mengenakan pakaian merah akan kelihatan berani, merah dan cergas. manakala, wanita yang memakai baju biru lebih sabar, sejuk dan tenang. Mungkin warna hijau sering dikaitkan dengan keindahan alam semulajadi tetapi sebenarnya ia juga menggambarkan pemakainya seorang yang tenang, bijak dan tidak banyak karenah.


Bagi wanita yang ingin kelihatan feminin dan tenang, boleh memilih warna ungu. Sebaliknya, wanita yang ingin kelihatan ceria dan cergas, boleh mengenakan warna oren. Merah jambu pula sering dikaitkan dengan sifat dan hal feminin.


Sumber : Motivasi, Potensi Diri, Pembentukan Sikap Positif, Potensi Minda dan Petua-Petua Kejayaan 


Nota Cinta: warna kegemaran korang? warna baju/tudung yang korang pakai hari ni? 

10 comments:

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..