Thursday, September 20, 2012

Muka Suami Isteri Sama - Jodoh Berpanjangan?

 
Ada yang kata muka kitaorang hampir sama.. walaupun kitaorang sendiri x tau part yang mana sama tu.. hehehe.. 

Dari segi warna jauhhhhh beza sekali.. kulit Encik Adiey cerah, aku gelap & malap.. *suami lagi cerah dari isteri sangat sedih ok.. hihihi.. 

Dari segi mata, mata aku biasa2 jer, Encik Adiey sepet banyak & kalau senyum lagilah nampak sepetnya.. *selalu suruh Encik Adiey buntangkan mata masa bergambar.. hihihi

Dari segi hidung, hidung aku x mancung! Encik Adiey biasa2 jer.. *walaupun selalu dia kata hidung dia mancung.. eleh, banding dengan hidung Jawa aku memang la.. hahahaha..

Aku rasa yang sama hanyalah dari segi bentuk muka kot.. hahahha.. 2-2 booolat.. *Encik Adiey kata muka dia lonjong! x nak mengaku boolat konon!

Selalu dengar orang cakap, "kalau muka suami isteri ni lebih kurang sama, InsyaAllah jodoh berpanjangan".. apapun, semuanya ketentuan Allah.. kalau dah jodoh tu kuat, muka x sama pun boleh kekal berpanjangan.. 

Nota Cinta: Kalau bergambar jer, automatik aku senyum nampak gigi.. style aku! hehehe.. kalau Encik Adiey pulak, automatik senyum tanpa nampak gigi.. hohohoho..
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

19 comments:

  1. insyaallah jodoh kamu berdua memang tertulis..hehe

    ReplyDelete
  2. penah jgk dgr org ckp cmtuh...:) ape2 pun adalah takdir..:)

    ReplyDelete
  3. salam kenal... saya follow sini... yerlah muka suami isteri sama...org kata jodoh panjang... seronoknya tgk kamu bahagia ^__^

    ReplyDelete
  4. slmt tengahhari... :)

    kata org dulu2 la... kalau muka sama/lebih kurang.. serasi ler.. hmmmm tapi tak per.. yg penting timbangrasa dan tanggungjawab dan kefahaman.. mesti mau ada... hihihi

    ReplyDelete
  5. Moga-moga jodoh kekal sehingga dihujung nyawa.

    ReplyDelete
  6. saye pun ramai jgk org kate muka ada iras ngn en suami..hopefully jodoh2 kite semua berpanjangan :)

    ReplyDelete
  7. ramai gak yg ckp muke nory dan suami mcm adik beradik...mase couple2 dulu ramai kawan2 tegur cmtu...tp xtaw tang mane yg same...

    ReplyDelete
  8. akak pun perasaan muka zana dan hubby macam sama....
    dengar2nya begitu juga......
    moga kekal hingga hujung nyawa..amin

    ReplyDelete
  9. aahla zana, sekali pndg gmbr yg zana tepek nih nmpk mmg serupa :)

    ReplyDelete
  10. memang serupa...insayallah moga jodoh kalian hingga ke akhir hayat kalian

    ReplyDelete
  11. serupa atau tak insyaAllah jodoh kalian akan berpanjangan...

    ReplyDelete
  12. ade r sama...
    slalu bsing kt suami.. muke kite tak sama. camne??
    ehh kite pon itam ar... laki eh putih... melopak.. bini eh itam logam.. auwww kecik ati ai

    ReplyDelete
  13. Semoga jodoh zana & suami berpjgan hingga ke akhir hayat.Aminnn

    ReplyDelete
  14. Pernah jg dengar org cakap macam ni... Hehe...Sama ada seiras atau tidak wajah dengan pasangan kita,mudah2an jodoh hingga ke syurga...

    ReplyDelete
  15. Pernah jugak dengar ayat tue...muka sama jodoh kekal bahagia hihihi

    ReplyDelete
  16. selalu dengar gak ni...
    maybe tang hidung kot...hihi

    ReplyDelete
  17. ida pun! Hubby lebih putih dari ida.. perasan! puiii.. HAHA

    ReplyDelete
  18. moga jodoh kita semua berpanjangan yea :)
    tak kisah la muka sama ker tak..ehehe

    ReplyDelete
  19. menarik.... ;-)

    saya pnah trbaca tulisan Dr. H.M Tuah Iskandar... kata beliau, kalaupun mulanya muka suami isteri tu tak serupa, tapi lama kelamaan akan jadi 'serupa' disebabkan keserasian itu sndiri... :-)

    jodoh letaknya d tangan Allah.. serupa atau tak, bukan ukuran, kan.. asalkan serasi brsama, in shaa Allah <3

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ