Monday, September 10, 2012

8 Tips Membeli Belah Di Internet

Sekarang ni boleh dikatakan majoriti daripada kita suka membeli secara online.. sebenarnya ada beberapa tips membeli belah di internet ni.. InsyaAllah kalau kita follow, semuanya berjalan lancar.. 


Kalau dulu, mungkin bizz online ni kurang mendapat sambutan.. masa tu mungkin orang rasa was-was dengan pembelian secara online.. tapi sekarang ni, kemudahan di hujung jari ni lebih menjadi pilihan terutamnya bagi golongan wanita yang bekerja.. sebabnya dapat jimatkan masa untuk keluar shopping.. klik sana, klik sini, tup-tup 3 hari kemudian barang dah sampai.. mudahnya!!

Bagi aku, membeli secara online ni banyak kebaikannya.. setakat ni aku x pernah lagi kena tipu beli barangan online ni.. tapi x adalah banyak sangat pun aku beli barang online ni.. cuma, aku memang pantang cikit orang yang jual online ni menipu customer.. 
Hari tu, adik ipar aku ni beli tudung thru online.. beli tudung mula2 harga lain.. tetiba kata stok x ada then suruh beli tudung lain dengan tambahan harga.. paksa2 lak tu adik ipar aku beli.. lepas dah buat pembayaran, senyapppppppppppppppppp... lepas jer dia bagitau aku cerita tu, aku dah mula la panas hati kan.. nak jer aku ni msg kat FB budak tu.. tapi adik ipar aku kata tunggu dulu.. lepas beberapa bulan, baru tudung tu sampai.. ye, beberapa bulan ok!! adoiiiii la hai.. nasib baik yang kena tu adik ipar aku, kalau kena kat aku, memang aku sentap sampai budak tu meratap la.. *kalau kita memang di pihak yg benar terutamanya bila kita sebagai pengguna, so haruslah bersuara kan??

Kali ni aku nak share tentang tips membeli-belah di internet.. hope boleh jadikan panduan bagi yang baru berjinak2 untuk mencuba mengempiskan dompet tanpa perlu ke shopping complex.. hehehe..





Nota Cinta: Ceciter if korang ada pengalaman x best dalam membeli secara online ni.. citer best pun boleh gak.. sharing is caring!

10 comments:

  1. thnx zana, ada gak beli through online..so far ok..tp ada gak kawan yg pernah terkena..baru2 ni sorg my fren terkena gak kes camtu dgn ZALORA yg tgh femes tu..so, kena hati2 gak la

    ReplyDelete
  2. good info zana....yani tgh beronline shopping dengan perniagaan serunding rahmah dari kelantan tu, order khamis lepas, jumaat dia dah call untuk confirmkan alamat dan dah siap sms kata parcel dah diposkan.....sekarang tgh tunggu parcel sampai maybe hari ni....bismillah!

    ReplyDelete
  3. serius kak..nieyl pun makin gler shopping on9 nie...tapi nieyl biasa akan beli barang on9..kurang dari rm100.. :) biasa nyer nieyl akan beli handbag..huhu~

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.. setakat ni, okay lagi la.. baru je 2 hari lepas zwan pi bank in utk beli brangan 0n9.. harap2 x kena tipu laa.. mahal tuu.. huhu

    ReplyDelete
  5. pernah beli sekali... sib baik sampai...

    ReplyDelete
  6. tak pernah try lagi zana.....
    takut jadi begitulah...penipuan

    ReplyDelete
  7. salam zana...

    seriously saya giler shopping online...mcm saya more tu cotton,tudung bawal...lace..hihi..
    Alhamdulillah..saya dpt peniaga online yg establish...;)...thanks for the tips...

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..