Tuesday, September 25, 2012

Setiap Orang Adalah Berbeza

Bila kita cuba bersikap lebih tenang, ada pulak yang kata kita ni terlalu berserah.. seolah2 x ada usaha untuk dapatkan apa yang kita nak..

Bila kita cuba bersikap positif, ada pulak yang kata kita ni menipu diri sendiri dengan mengatakan kita ok sedangkan hakikatnya kita x ok..

Setiap orang ada pandangan yang berbeza.. setiap orang ada cara yang berbeza.. setiap orang juga ada masalah dan ujian yang berbeza.. setiap orang adalah berbeza!! itulah uniknya diri kita sendiri.. tiada siapa yang di dalam dunia ini adalah serupa segalanya dengan kita.. 

Jadi hormatilah cara orang lain.. hormatilah pemikiran orang lain.. hormatilah kehidupan orang lain.. 

Siapalah kita nak mengatur rentak kehidupan orang lain? lebih baik kita mengatur kehidupan kita sendiri.. kerana banyak lagi kelemahan dan kekurangan diri kita sendiri..  jadi, daripada menunding jari ke arah orang lain, lihatlah diri kita sendiri.. 

*Peringatan untuk diri sendiri juga..

Nota cinta : semakin aku positif, semakin aku dapat rasakan setiap saat itu adalah kebahagiaan dan ketenangan...
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

12 comments:

  1. senyum seindah suria,
    yang membawa cahaya,
    senyum la dari hati,
    duniamu berseri,
    senyummmmmm...
    kepada semuaaaa..
    kau tersenyum,
    ku tersenyum,
    kebahagiaan menguntum..

    chill la babe...fikir positif, as long as kita masih buat benda yang betul, x pyh fikir sgt apa ckp2 org ..nnt kita yg stress :))

    mahap la kalau lirik salah, tulis sambil nyanyi, tp rasa mcm salah je

    ReplyDelete
  2. Ya Zana,
    kita semua berbeza...
    yg serupa... kite semua dianugerahkan akal yg waras...

    ReplyDelete
  3. yup..true said..you is what u think..so,think positive..;)

    ReplyDelete
  4. : semakin aku positif, semakin aku dapat rasakan setiap saat itu adalah kebahagiaan dan ketenangan...chinta sokong 100%

    ReplyDelete
  5. Kita bukan Tuhan yang tahu segalanya.
    =)

    So, don't worry, be happy

    Eh, kalau ada org yang sama dengan kita, tu kembar namanya. ;p

    ReplyDelete
  6. betul tuh kak..segala nyer telah ditentukan oleh Nya...:)

    ReplyDelete
  7. Xsuke laa ngan org mcm nie..i can feel u dear..bykkan bersabar okayh..ujian org pmpn nie mmg sgt2 berat..

    ReplyDelete
  8. betul tu zana, msg2 ade pendirian dan cara msg2..cume kdg2 org susah nk faham..so sedihhh...huhu..bengang pon ade...hehe

    ReplyDelete
  9. allah kurniakan kita dgn anugerah yg berbeza2.....
    semua ada kelebihan tersendiri........

    ReplyDelete
  10. Btul tu kak zana... Lain org lain pendapat, perangai dan sebagainya... :)

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ