Friday, July 6, 2012

Bulan Cinta Adieyza - 2 Tahun Meniti Bahagia

Bulan ni adalah bulan cinta kami.. dalam beberapa hari sahaja lagi, usia perkahwinan kami akan menjangkau 2 tahun..


Ada yang kata, BARU 2 tahun.. masih terlalu baru.. masih banyak yang perlu dipelajari.. masih banyak yang perlu diperbaiki.. ye, memang betul! masih banyak perkara yang perlu untuk didalami.. lebih banyak pengalaman yang perlu dipelajari.. 

Ada jugak yang kata BARU 2 tahun.. masih terlalu awal untuk merasa kecewa kerana zuriat belum kunjung tiba.. masih terlalu awal untuk memberikan ruang untuk hati bersedih kerana masih tinggal berdua.. ye, memang betul! masih banyak masa dan usaha yang boleh dilakukan untuk berikhtiar agar ada rezeki untuk mempunyai zuriat sendiri.. memang banyak ruang waktu yang boleh diluangkan bersama suami tersayang..

Ada jugak yang kata, DAH 2 tahun.. patutnya sekarang tengah bahagia membesarkan anak bersama suami.. patutnya dah banyak ilmu tentang kanak2 yang boleh pelajari dan amalkan.. ye, memang betul! majoriti kawan yang berkahwin selepas kami, semuanya dah ada anak.. ada yang dah masuk 2 anak.. siapalah yang tak mahu melihat darah daging sendiri membesar di depan mata kan? tapi semuanya telah ditentukan Yang Maha Esa.. 

Apapun, kami bersyukur kerana kebahagiaan sentiasa mengiringi perkahwinan kami berdua.. kami bersyukur kerana dalam keadaan berdua, terlalu banyak aktiviti yang dapat kami lakukan bersama.. terlalu banyak masa yang dapat kami luangkan bersama.. terlalu banyak perkara yang kami dapat pelajari bersama.. terlalu banyak kebaikan yang kami dapat belajar bersama.. semuanya membantu kami untuk lebih menghargai.. semuanya membantu kami untuk lebih menyayangi..

Jadi, kenapa perlu dipertikaikan segala yang telah ditentukan-Nya? kenapa perlu risau tentang aturan hidup yang telah ditetapkan-Nya? setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. setiap yang terjadi pasti ada penyebabnya.. kita hanya merancang, namun Allah juga yang menentukan..

Encik adiey selalu pesan, yakinlah bahawa perancangan Allah itu adalah sebaik-baik perancangan.. yakinlah bahawa ketentuan Allah itu adalah yang terbaik untuk diri kita.. kita selalu mohon sesuatu yang terbaik jadi kita kena bersabar untuk mendapatkan yang terbaik itu.. kita selalu mohon sesuatu yang sempurna jadi kita kena bersabar untuk mendapatkan yang sempurna itu.. 

Syukur itu lebih baik daripada takbur.. redha itu lebih baik daripada berserah.. insyaAllah pasti ada sinar kebahagiaan yang dinanti dipenghujung kesabaran dan penantian.. 



www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

32 comments:

  1. Tak ape la kak..tiada seorang manusia pun yg kawen x nak zuriat sndr kan...tetapi Allah itu lebih mengetahui segalanyer...ape2 pun...kite harus bersyukur kerna dikurniakan suami yg baik..yg sentiasa menjadi tulang belakang kite...Ape2 pun nieyl doakan semoga satu ari nant Allah beri hadiah terbesar dan bermakna pada akak..Amin....

    p/s:nnt follow blog nieyl back yea..:)

    ReplyDelete
  2. sabar yer adieyza...
    kite terus berusaha dan berdoa kpd NYA..

    ReplyDelete
  3. semoga segalanya akan di permudahkan untuk kalian berdua.... amin ^_^

    ReplyDelete
  4. sabar laa zana... inyallah ... allah itu maha adil... janji dia pasti dan sabar kita itu indah... semoga ujian yg kita lalui memnatangkan kita agar terus ber sama Allah... segoma tidak tabur di kemudiaan hari kan.. inyallah amin..

    ReplyDelete
  5. happy anniversary in advance yer.....nory baru setahun, still menunggu baby lg..bile lah agaknya boleh sndang title "mama" ni..hmmm

    ReplyDelete
  6. Yeah~~ mesti tak sabar nak happy happy 2 years kan.. kan..!! hehehe~

    ReplyDelete
  7. semoga berkekalan sampai ke akhir hayat

    ReplyDelete
  8. happy anniversary in advance ye zana..sama2 la kite bersabar dgn ketentuan-NYA..kite usaha n selebihnye berserah n tawakal..

    ReplyDelete
  9. Aslkm...happy anniversary in advance...
    semoga berkekalan dunia dan akhirat....(^___^)

    ReplyDelete
  10. insyaAllah...nanti ada rezeki tu,cuma Allah nak suh honeymoon berdua dulu.. hepi anniversary ye..semoga berkekalan hingga hujung nyawa

    ReplyDelete
  11. Hepi coming anniversary.. Btul tu kataen.adiey allah ade prancgn yg baik.. Ros selama stahun tu dpt la en.asben beli brg dlm umah n siapkan duit untuk rumah :)

    ReplyDelete
  12. Salam Zana, Hepi Early Anivesary Dear...
    moga kalian bahagia sampai ke syurga...
    biar lah apa org lain nak cakap, yg penting, Kalian bahagia adanya...
    InsyaAllah..ada zuriat sendiri nnt... jgn risau okey! ceria selalu...

    pst: jarimu montok! meh nak geget sikit, hehehehe~

    ReplyDelete
  13. So... betul kata En Adiey peraturan dan perancangan Allah kena percaya. Syukur ada yg selalu beri kata nasihat buat Zana seperti ini...

    ReplyDelete
  14. pic lomantik :)
    insyaalah...smuanya di tangan Allah, kita hanya berusaha, Allah yg menentukannya

    ReplyDelete
  15. happy anniversary in advance.
    semoga bahagia selalu dan murah rezeki hendaknya

    ReplyDelete
  16. nak hepi anniversary ni...
    moga ceria, bahagia selalu...

    ReplyDelete
  17. yer.. segalanya telah dirancang oleh Allah.. dan rancangan Allah itu adalah sebaik-baiknya. kena sabar.. teruskan berdoa.. krn Allah yg lebih tahu apa yg terbaik utk korg berdua... syukurilah nikmat bahagia yg Allah beri ketika ini.. layarilah rumahtangga ini dengan penuh rasa bahagia... kita hanya mampu merancang Allah jua yg menentukan...

    ReplyDelete
  18. selamat menyambut ulang tahun pkawinan ya... insyaAllah nt ada ler rezeki tu...=)

    ReplyDelete
  19. happy annyversary..same la kite..I nk dkt sthn and sdg tggu gak rezki Allah yang 1 tu..semoga u lbey bhagia and d murahkan rezki..

    ReplyDelete
  20. Happy anniversary zana.
    Insyaallah...ada rezeki kita.
    Yg penting kita bahagia kan..

    ReplyDelete
  21. sabar ye yayang.. happy anniversary sesiap


    ayat2 di bawah tu memberi motivasi pada eka.thanx zana

    ReplyDelete
  22. tahniah zana....

    insyaallah ada rezeki nti..apa pun didoakan zana kekal bahagia hingga ke akhirnya..

    ReplyDelete
  23. Hepi Anniversary...
    eyza pun anniversary bulan ni jugak... Anniversary yang ke5 lagi...
    takpe la zana.. mulut orang.. susah kita nak tutup... asalkan kita ngan hubby bahagia sudah... InsyaAllah... satu hari nanti rezeki kita semua akan sampai jugak....

    ReplyDelete
  24. happy anniversary zana :) insyaALLAH ada lah rezeki zana utk ada zuriat sendiri nnti. jgn berhebti berusaha, dan berdoa pada ALLAH :)

    ReplyDelete
  25. salam zana .Happy Anniversary.Semoga bahgia hingga ke akhir hayat.Aminnnn

    ReplyDelete
  26. HAPPY ANIVERSARY.
    tabahkan hati dan sabar menempuh ujian_Nya.
    senyum selalu..

    ReplyDelete
  27. InsyaAllah pasti ada sinar kebahagiaan buat sis..segalanya telah Allah tentukan..siapalah kita untuk menidaknya..

    ReplyDelete
  28. perancangan Allah memang yang terbaik..happy anniversary acik zana..semoga kekal ke hujung nyawa =)

    ReplyDelete
  29. slmt ulangtahun yg ekdua ;)...semoga ikatan yg terbina akn berkekalan smpi akhir hayat...

    ReplyDelete
  30. walla.... tahniah pengantin baru 2 thn.. smoga kekal hga ke akhr hayat.... kekal bhagia penuh cinta n kasih syg...

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ