Thursday, July 26, 2012

Spontaneous Thursday - Hadiah Istimewa

 Sumber daripada ex-TTC,  Ma & Pa To Be


Kadang2 kita merasakan diri kita tak mampu untuk menghadapi ujian yang diberikan Allah..

Kadang2 kita merasakan diri kita terlalu kerdil tatkala melihat orang lain tidak merasai ujian seperti yang kita terima..

Kadang2 kita merasakan diri kita tak kuat untuk mengharungi ujian yang datang..

Kadang2 kita merasakan diri kita tidak sempurna di mata orang lain dengan ujian yang diberikan Allah..

Walau apa juga perasaan yang kita alami tatkala menerima ujian dari Allah Yang Maha Esa, yakinlah bahawa Allah menyayangi kita.. 

Allah mahu mendengar rintihan kita..
 Allah mahu kita lebih dekat kepada-Nya.. 
Allah mahu kita menjadi hamba-Nya yang bersabar.. 
Bersyukurlah dengan setiap yang berlaku.. kerana pasti Allah telah merancang sesuatu yang lebih baik untuk kita..




www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

15 comments:

  1. Insyaallah hanya allah yg memahami kita :)

    ReplyDelete
  2. setiap ujian tue bermakna Allah sygkan kiter
    Allah x lupakan kiter
    nak bagi sedar kiter di ingati olehNYA

    ReplyDelete
  3. Perancangan Allah adalah yang terbaik!!

    ReplyDelete
  4. Allah turun kan ujian dan dugaan pada kite yg x mampu kite menghadapi nyer..tetapi Allah lebih mengetahui keupayaan hambanyer...setiap ujian dan duguaan nyer adalah yg mampu untuk kite hadapi nyer..kite hanya perlu bersabar..terima dan jd jalan penyelesaian yg terbaik...:) mohon petunjuk pada nyer..:)

    ReplyDelete
  5. betul...seme tue sy jgk pernah rasa, tp yakin Allah menyayangi umatnya dgn di uji berbagai ujian..

    ReplyDelete
  6. Ayat nie sue letak kat destop computer... kalu rasa down jer mst sue tgk n baca kadang teu rasa cam nak nangis nak pelok jer Allah... bila terlalu fikirkan pasal kebahagian org lain... bila Allah tak bg diaorg ujian camna kita rasa... Sll juga sue bertanya nape Allah pilih sue untk sume nie... bila tgk nie... itulaa jawapan nye... inyallah amin...

    ReplyDelete
  7. kekadang rasa juga..kenapa banyak sangat dugaan kat diri ne..tapi redha dengan dugaan yg allah beri...

    ReplyDelete
  8. insan istimewa je yang diuji kan yang..Allah sayang kita =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kata acik nana.. Allah uji sbb Allah sayang kita.. Sapa yg tak teruji tu, ALLAH tak sayang diaorang... hikhikhk....

      Delete
  9. SETIAP UJIAN TU ADE HIKMAH TERSENDIRI...INSYAALLAH..

    ReplyDelete
  10. Setuju kakak kerana kita pun tahu dgn lafaz basmallah pun kita tahu betapa Allah itu maha pengasih & penyayang..

    ReplyDelete
  11. kita kena gandakan skit usaha kita utk mendekati Allah...
    beruntung kita diberi ujian sbb itu tandanya Allah ingat pd kita..
    syg kan kita...pkr positif ya..

    ReplyDelete
  12. Sama-sama kite berdoa kepadaNYA dan berusaha. Sesungguhnya Allah itu lebih tau apa yang terbaik untuk kite... tapi kadang-kadang bile orang tanya-tanya and tengok kawan-kawan yg kendian sudah berisi hati merundum jugak. hu hu...

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ