Tuesday, February 21, 2012

Cuti Rehat Lepas Accident

Hari ni terpaksa ambil Cuti Rehat.. ada urusan kereta di bengkel yang kena diuruskan nanti.. baru jer semalam apply cuti ni.. mula2 memang nak elak dari ambik cuti sebab ada 2 taklimat yang aku kena hadir.. nasib baik boss memahami..

Bersyukur sebab boss faham situasi aku.. prihatin atau maybe dia pernah alami perkara yang lebih kurang sama..

Tapi, yang buat aku x faham, bila ada "pihak" yang seolah2 mempertikaikan cuti yang aku ambik.. jeling2 bila aku hantar borang cuti rehat.. siap perli2 kata kenapa baru nak mintak la, kenapa sampai kena ambik cuti la, kenapa aku yang nak kena uruskan & x suruh encik adiey jer yang uruskan la.. macam2 pulak pertanyaan dari "pihak" lain.. sedangkan boss memahami keadaan & situasi aku sekarang..

Aku cuba fikir positif.. maybe diaorang x pernah accident.. so x faham situasi aku.. tapi kalau ye pun x pernah alami, x boleh ke cuba memahami hati & perasaan orang lain yang tengah ada masalah?

Bukan aku mintak bantuan wang ringgit atau tenaga dari "pihak" tu.. aku cuma nak cuti jer.. sampai nak jeles sangat tu napelah kan.. lagipun bukan "pihak" tu yang akan luluskan cuti aku.. x pelah, kali ni aku cuba fikir positif.. malas nak fikirkan tentang "pihak" yang langsung x bagi faedah dalam kehidupan aku..

Apapun, terima kasih untuk semua komen yang memberikan semangat & mendoakan kesejahteraan aku & encik adiey.. kitaorang nampaknya makin pulih dari semangat yang hilang seketika.. terharu bila rakan blogger sms thru phone & FB untuk tanyakan tentang keadaan aku.. serius terharu sangat! terima kasih semua!

Nota Cinta: Again, hari ni entry adalah auto publish.. insyaAllah petang nanti kalau cepat selesai urusan kereta, aku akan balas kunjungan ke blog korang yer..

Photobucket

6 comments:

  1. Takpe zana, selalu manusia cm tu la... Bila tak kene pada batang hidung sendiri, memang takada hati.... Sabar ye!!

    ReplyDelete
  2. hish..sibuk je pihak yg menyibuk tu,zana take care ok,rest cukupcukup...kalau tak ok gak g berubat kampung k,pulih semangat orang kata..get well soon dear!=)

    ReplyDelete
  3. teruk betul mentaliti 'pihak' tu..cuti adelah hak kita..ikut kita la nk cuti sbb ape kan..diorg xphm kot ape erti cuti tu..
    xpe zana, biarlah mulut org..yg penting kita sentiasa ade di sisi suami waktu senang or susah kan..support each other..ain dlu pun pernah eksiden jgk..wpon xleh membantu utk baiki kete, biarlah kita bantu dr segi sokongan moral kan..;)

    ReplyDelete
  4. cuti kan hak kiter, yg "pihak" tu sibuk knape..mcm la kiter pakai cuti die..wek !

    haha dulik kan mereka kak, mmg ptot amik cuti..kalo akak keje pown tp xdpt fokus same je kn..rehat yer kak..

    ReplyDelete
  5. Let it be zana.. sbnrnye 'pihak' tu mungkin jeles tgk zana dpt cuti..

    hope everything went well.. (^_^) Take care

    ReplyDelete
  6. betul zana , manusia memang cm tue

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..