Tuesday, February 21, 2012

Tugu 1Malaysia Di Kampung Halaman

Last week aku ada buat entry tentang abah menang Pertandingan Keceriaan Merdeka kan? lupa lak aku nak cerita tentang abah ada buat mini tugu 1 Malaysia dekat depan rumah lepas jer menang pertandingan tu..



Mini x mini sangatlah tugu tu.. lebih tinggi dari aku la kiranya.. hihihi.. kalau x caye, cuba tengok gambar kat atas tu.. cool x tugu yang abah aku buat ni??



  
Masa balik kampung bulan lepas, sempat jugaklah aku bergambar kat tugu 1 Malaysia tu.. bergambar dengan sijil dan trofi kemenangan yang abah dapat masa menang pertandingan tu..



Sekarang ni, orang kampung dah tukar tagline rumah aku.. orang kampung cakap, "ala, rumah yang ada tugu 1 Malaysia tu".. curlasssss abah, rumah siap ada tugu.. hihihihi...


Nota Cinta: bangga ada abah yang tinggi semangat patriotik!



Photobucket

10 comments:

  1. BEstnya!!! Nanti nak datang kg zana lak.. semata mata nak tangkap pic tugu ni! hehehhee

    ReplyDelete
  2. Mesti masuk tv3 kalau macam ini kan Zana...

    ReplyDelete
  3. wahhh... cayalahhhh abah zana... :)

    ReplyDelete
  4. curlasss u all.. menyahut saranan PM, 1 Malaysia... nak wat audit la kat kg Zana, heeee~

    ReplyDelete
  5. I'm proud with ur dad la kak Zana.. Kalau Atok Najib taw ni, kompem dia singgah umah parents Kak Zana.. :)

    ReplyDelete
  6. teringat arwah ayah, beliau seorang yang bersemangat patriotik, setiap kali nak sambut merdeka arwah akan beli bendera malaysia yang baru tak kira kecil atau besar untuk dipasangkan di hadapan rumah..penuh hadapan rumah..meriah sangat rasanya..usaha arwah tetap kami teruskan sehingga kini..sayang ayah..

    ReplyDelete
  7. curlasttt sgt
    senang jer nak terjah umah nnt khen
    ada landmark kat depan umah

    ReplyDelete
  8. tahniah pakcik..bersemanggatnya patriotik nya zana,tinggi tugu tu...

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..