Tuesday, October 23, 2012

Motif Tanya Soalan Yang Dah Tau Jawapannya??

sumber: Google
Rasanya kadang2 aku pun ada tertanya soalan2 lebih kurang macam tu gak kot.. hihihi.. cumanya soalan yang berbeza la.. tapi masih lagi soalan yang boleh dianggap macam, "motif ko tanya soalan yang ko sendiri dah tau jawapannya???"..

Elok jer Encik Adiey keluar dari toilet aku boleh tanya, "gie tolilet eh?? buat apa??".. terus Encik Adiey buat muka konon2 garang.. kenapa muka konon2 garang?? sebab Encik Adiey bukannya jenis garang, so setiap kali dia nak buat muka garang mesti x menjadi.. hahahahaha.. lepas tu aku cakap, "x takut pun dengan muka "comel" tu!!".. hihihi

Dah tentu2 orang tu keluar toilet, lagi nak tanya dia buat apa.. motif??? tu namanya soalan yang nak kena bagi pelempang berkali2.. 

Kadang-kadang tu tengah leka Encik Adiey baca surat khabar, boleh aku tanya, "baca surat khabar eh??".. korang x rasa ke yang soalan aku tu boleh membuatkan Encik Adiey rasa nak masukkan aku dalam surat khabar tu x?? hahahha.. 

Tapi sebenarnya, aku tanya soalan tu sebab nak tarik perhatian dia.. sebab dia kalau tengah baca surat khabar, memang terlupa orang sekeliling sekejap.. menghayati sungguh!! padahal baca surat khabar jer pun, bukan baca novel sampai kena menghayati watak cerita tu pun.. huhuhu..

Soalan yang x best kalau ditanya sekarang ni, bila orang tu dah kenal kita.. tau pasal kehidupan kita serba sedikit.. tapi x selalu bertentang mata.. kiranya selalu tau info terbaru kat facebook jer la, setakat komen2 kat facebook jer la kan.. tetiba bila jumpa kat mana2 keluar soalan macam ni, "eh, datang berdua jer ke?? anak mana??"

Korang rasa soalan tu patut aku jawab ke x?? huh!

Punyalah selalu orang tu komen kat facebook aku.. setiap kali aku upload gambar romantik de amaor  berdua dengan Encik Adiey, siap orang tu boleh komen lagi.. x kan la x tau lagi kan?? x kan la dia x perasan yang aku x pernah langsung upload gambar baby sendiri dan x pernah update status pasal baby sendiri.. 

Tapi aku kena fikir +ve!! dia memang x perasan pun apa2 kat FB aku sebab aku ni bukannya glamour pun! aku ni bukannya penting mana pun.. aku ni bukannya kawan rapat dia pun.. so nak buat apa dia ambik tau semua pasal aku kan??  so senyum jer la bila soalan tu keluar dari mulut dia.. senyum tu kan sedekah!!

So, senyum semua!! *sambil buat2 tanya macam ni, "eh, korang tengah baca entry aku ni??".. boleh?? hihihi.. 

14 comments:

  1. hihi~biase la tuh kak...kadang2...kite tgh masak,org akan tanye...wat ape tuh?? dah terang2 tgh masak..hahahaha~senyum aje lerrrr...

    ReplyDelete
  2. lumrah alam dan manusia...

    hehehe

    selamat hari selasa zana!

    ReplyDelete
  3. biaselah...org mlayu kite kan...suke tny soalan sndri dh tau jwpn...hehehe

    ReplyDelete
  4. sabar aje lah ye.. kdg2 org sj nk mulakan perbualan..kdg2 sb mmg perangai dia tak prihatin sb tu tya benda yg tak patut...

    ReplyDelete
  5. sabar je la..perangai org kdg2 menyakitkan :)

    ReplyDelete
  6. selalu juga kita tanya soklan..sendiri jawab
    sbb tu selalu fikir nak tanya apa kat org, nnti malu sendiri he..he..

    ReplyDelete
  7. manusia ni kan kdg2 mcm2kan!

    ReplyDelete
  8. haha..mmg kena cari pasal ni...hikhik

    ReplyDelete
  9. nak raya haji ni, takut gak ade soalan yang dh ditanya berulang kali muncul semula... zzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
  10. btul la kak..kdg2 sje tnye soalan kt en hubby soalan yg kte leh jwb..;p

    ReplyDelete
  11. Biasa la 2...Kura2 dalam perahu,pura2 xtahu....Kebanyakan orang mmg mcm 2...Sj je kan..

    ReplyDelete
  12. Aah ida tengah baca dan tengah komen.. nampakkkkkkkk ???? HAHAHAHA

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..