Monday, August 8, 2011

Selamat Menunaikan Ibadah Umrah Ayah

Hari Sabtu yang lalu, aku berkesempatan untuk pergi ke KLIA untuk mengiringi ayah mertua yang akan pergi untuk menunaikan Umrah.. ini kali pertama aku dapat berada bersama ayah di saat dia ingin ke Tanah Suci.. tahun lepas aku x berkesempatan hantar sebab kesibukan tugas.. awal tahun ni jugak x berkesempatan hantar sebab terpaksa hadir kursus.. namun, Alhamdulillah tahun ni Allah izinkan aku untuk mengiringi ayah yang akan menunaikan umrah..

Ayah merupakan ketua rombongan yang membawa beberapa jemaah Umrah.. setiap tahun begitulah rutin ayah.. tahun ni mak mertua tak menemani ayah ke sana memandangkan tahun lepas ayah dah bawa mak bersama..

Aku & encik adiey gerak dari Putrajaya ke KLIA 11 pagi.. kitaorang gie KLIA naik ERL dari Putrajaya sebab nak jimatkan masa.. first time naik ERL bersama encik suami.. seronok jugak sesekali naik pengangkutan awam ni..



Sampai KLIA, terus jumpa ayah.. meriah!! hampir semua adik beradik encik adiey ada kat sana.. sempat bergambar dengan ayah sebagai kenang-kenangan.. 

Bersama ayah & encik adiey..


Bersama ayah, biras & 2 adik ipar..


Ayah bersama anak lelaki..


 
Ayah bersama menantu perempuan..
Keluarga mertua..



Saat nak bersalaman dengan ayah sebelum ayah berangkat ke Tanah Suci, suatu perasaan yang cukup mengharukan.. bila mana memohon ayah mendoakan agar Allah permudahkan & murahkan aku dengan "rezeki" yang dinanti, air mata mengalir dengan sendiri.. pelukan ayah membuatkan aku berasa tenang.. terima kasih ayah..

Ya Allah, permudahkanlah urusan ayah untuk menunaikan ibadah Umrah di Tanah Suci nanti.. berikanlah ayah kesihatan yang baik agar dia boleh menunaikan ibadah dengan baik..

P/S: bila tengok balik gambar, nampak sangat yang aku paling rendah kan.. adik ipar & biras semua lagi tinggi.. hihihi..
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

21 comments:

  1. Bukan rendah la adieyza.. tapi comel terlebih... HEHE~

    ReplyDelete
  2. amin... mesti sebab kan masa hantar ayah..

    ReplyDelete
  3. Masa zana tulis rezeki lebeh tu. harap-harap. dapatlaa untuk zana. AMIN..

    ReplyDelete
  4. moga ayah kamu selamat pergi dan balik. amin...

    ReplyDelete
  5. bila tengok orang lain dapat pergi tunaikan umrah. Wah. bahagianya. Adakah Nita ni mampu untuk ke sana juga..hurm

    ReplyDelete
  6. dear.. terharu baca entry ni sbb ayah saya pun InshaAllah akan pergi menunaikan haji tahun ini... InshaAllah kita doakan moga selamat keduanya ya..

    ReplyDelete
  7. Seronok kan ... skali skala jumpa saudara ramai-ramai macam tu..


    Wah... ketua rombongan... Mesti sibuk nanti..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah..umrah di bulan puasa sgt berbeza dgn bulan² yg lain..semoga semua selamat..amin

    ReplyDelete
  9. raya kat sana sekali ker???

    insyaallah semoga tercapai impian tu...

    ReplyDelete
  10. Seronoknye gi Umrah di bulan Ramadhan teringat ameh pergi dulu... =)

    Zana nmpk lagi berseri² la lepas hunnymoon...ade berita baik kot...hehehehe... =P

    ReplyDelete
  11. syukurlah Ayah mertua kak adieyza pergi umrah.. nanti dia boleh doakan kebaikan untuk keluarga kak Adieyza kat sana kann..
    Btw, nampak meriah kat sana.. best2.. ;)

    ReplyDelete
  12. waaaa sedih je..kan akak..
    ahahaha..mesti rindu
    sgt sgt tu kannn???
    syukur lahh selamat pergi
    dan balik..alhamdulilah..
    =)naik erl mmg best haha
    smooth je kn..haha

    ReplyDelete
  13. amin...

    semoga selamat pergi dan balik..

    best kan ka naik ERL tu...zooooppp..laju ja...hehe

    ReplyDelete
  14. semoga ayah mertua selamat pergi dan kembali ye...kamcingnya ngan ayah mertua..jeles tengok..ayah mertua kayrul plak pemalu...susah nak dengar dia bercakap..hehehehe

    ReplyDelete
  15. semoga ayah selamat pergi dan selamat pulang..... ameen

    ReplyDelete
  16. bila zana ckp camtu kan...teringat eka zaman kanak2 ribena dulu.kan salu amik gambar satu kelas kan.tayah susah2 nak cari eka, tmpt eka mmg di hujung2 gitu.tak tau lah apa maknanya...malas pikir.sbb sedar kekurangan diri sendiri :)

    ReplyDelete
  17. seronoknya pergi mekah..amik berkat kak..pasnih mana tau rezeki kak lak kan?

    ReplyDelete
  18. semoga ayah selamat pergi dan kembali .. insyaallahhh :)

    ReplyDelete
  19. Salam..

    Semoga selamat perjalanan pergi dan balik...

    ReplyDelete
  20. semoga selamat pergi dan balik..ameen utk doa tu,ika bace pun boleh sedih apa lagi akak,sabar ye kak,insyaAllah ade rezeki takkan ke mana :)

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ