Monday, June 4, 2012

Jangan cuba rampas kebahagiaan aku!!



Walaupun aku rendah, tapi jangan suka2 hati nak persendakan fizikal aku.. walaupun ko tinggi, tapi jangan suka2 hati nak kutuk fizikal aku.. walaupun ko ada apa yang aku x ada, jangan nak berbangga sangat.. walaupun ko tau apa yang aku x tau, jangan nak riak sangat..

Jangan rasa kelebihan yang ko ada tu boleh kekal dalam diri ko selamanya.. Allah boleh tarik nikmat yang ko dapat dalam sekelip mata.. jangan ingat apa yang ko ada sekarang ni boleh menjamin kebahagiaan ko di masa hadapan.. 

Cukuplah ko rampas kebahagiaan & kegembiraan orang lain! tapi jangan ko cuba nak rampas kebahagiaan aku.. sekali ko rampas kebahagiaan aku, sampai bila2 aku x akan hormat dekat ko.. sekali ko dah buat keluarga aku tersentuh dengan kata2 ko, sampai bila2 aku x akan dapat maafkan ko.. apa perasaan ko bila mak ko menangis sebab orang lain kutuk & persendakan ko???????? 

Aku tau ko memang selalu baca blog aku ni.. nak jadikan bahan umpatan & kutukan dekat aku kan?? silakan buat selalu sebab sedikit pun aku x rasa tercabar!! aku yakin ko sememangnya cemburu dengan apa yang aku ada sebenarnya.. 

Di saat suami aku jauh ni ko boleh pulak nak persendakan aku, kutuk aku.. tapi aku masih waras.. aku x kan sesekali cerita kat suami aku selagi dia x berada di sisi aku.. aku nak dia buat ibadah dengan tenang kat sana walaupun sejak semalam dia dah boleh dapat rasa sesuatu yang lain kat aku.. suara yang selama ni ceria kadang2 bertukar sedih.. 

Terima kasih sebab dah buat keluarga aku terasa hati.. terima kasih kerana dah buat mak aku menangis.. terima kasih sebab dah buat abah aku risau tentang diri aku.. terima kasih sebab dah buat kakak2 aku tersentuh & sedih dengan perangai ko.. terima kasih kerana dah kutuk fizikal & kelemahan aku! terima kasih sangat2! maaf sebab aku memang x dapat terima apa yang ko buat kat aku dan keluarga aku!

Nota cinta: hargai kelebihan yang ada pada diri kita.. hargai juga kelebihan yang ada pada orang lain.. lihat dulu kelemahan dan kekurangan diri sendiri sebelum mencari kelemahan dan kelebihan orang lain.. *peringatan untuk diri sendiri juga.. insyaAllah..



Photobucket
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

17 comments:

  1. bersabar & bertabahlah menghadapi dugaan ini..

    ReplyDelete
  2. Sabar ye kak.. Manusia mmg xabis2 nk dengki... Huhuhu..menyampah kan? :(

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,

    Zana, BE harap zana byk bersabar..Org yg mcm tu mmg kite xleh nak buat apa, hanya Allah je yg dpt memberi balasannya kelak. Kite hanya bersabar dan berdoa pada Allah utk melindungi kite, InsyaAllah..

    ReplyDelete
  4. sabar dear..prangai org kte xbley ubah melainkn die sndiri yg merelakan dirinya b'ubah..mulut org kte xbley tutup..sbb tu diorg akn kta ape je yg diorg rskn xpuas ati ttg kte..tp pgg 1 je..diorg mengata kte sbb diorg tau kelebihan kte..n diorg xbley trime dgn ape yg Allah berikn pd kte..~

    ReplyDelete
  5. sabar zana sabar..jangan peduli orang yang mcm tu..

    ReplyDelete
  6. bersabar ya
    serahkan semuanya pada allah

    ReplyDelete
  7. manusia ni mcm2 ragam uols
    niaralah mereka berkebun yang pasti hasilnyer uols jugak dapat
    be strong oke gurl!!!

    ReplyDelete
  8. Betul kata zana tue sekarang zaman Allah akan balas cash... biar dia sempurna di dunia.. tapi belum tentu dia sempurna di akhirat nanti...

    ReplyDelete
  9. sabar ye zana..kami sentiasa di sisi, biarlah aper orang nak kate ape pun..janji kita bahagia

    ReplyDelete
  10. Kuatkan semangat Zana. Tak akan kemana pun sifat iri hati itu. Tidak sekarang, esok-lusa dia kan kena juga. Bukan dari kita tapi dari org lain.

    Sabar dan berdoa padaNya...

    ReplyDelete
  11. sabar ye... tapi mmg betul pun, biasa yang mengutuk tu sbnrnya cemburu dgn apa yg kita ada, sbb dia takde.. so chill ok :)

    ReplyDelete
  12. ok la kurang tinggi sbb saya pun kurang tinggi..hehe
    Bila gi tempat ramai orang cth pasar malam ke..jln TAR ke..orang yg kurang tinggi boleh jer menyelit2..orang tinggi boleh buat cam tu ker?? haha.

    Apa pun rupa bentuk kita ni adalah anugerah dr Allah. Dia kutuk kita..umpama dia kutuk Allah.

    ReplyDelete
  13. sabar ye adieyza...lama makcik tak datang sini. he he he...

    pedulikan mereka, mereka cemburu dan dengki dgn apa yang adieyza ada wlpn dia akan ckp "hah.. macamlah aku dengki sagt dengan dia"... hahhahha hah habis tu apesal ko nak menyebok kan?

    si dia juga mungkin akan baca komen ni kan?...

    ReplyDelete
  14. sabar ea dear, pedulikan apa yang dia kata..mungkin ada perasaan cemburu dalam diri dia..tu, apa yang awk ada takde pada diri dia. orang mcm ni memang akan senantiasa iri hati. Moga dia berubah dan senantiasa menjaga kain sendiri dari sibuk hal orang lain...moga ALLAH beri pengajaran buat beliau..amin

    ReplyDelete
  15. sabar ya zana..kurang ajar betul lah kan..biarkan...ALLAH kan ada..pasti dapat pembalasanya...

    ReplyDelete
  16. berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..... apa pun kena sabar je lah.... pasti ada hikmah di sebaliknya.....

    ReplyDelete
  17. Banyak2 kan bersabar.. setiap yang berlaku pasti ade hikmah.... setiap perbuatan pasti ade pembalasan... Allah sentiase mendengar doa2 hambaNYa yang teraniaya.... selalu la berdoa agar insan yang selalu memandang rendah pada kite tu di buka kan pintu hatinye tok berubah... insyaAllah..

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ