Friday, June 1, 2012

Kisah Anak Buah, Pak Cu Dan Unta

Jumaat penghulu segala hari.. Jumaat hari ni dimulakan dengan situasa kelam kabut.. terbangun setengah jam lewat daripada biasa.. tergopoh2 nak bersahur.. huhuhu.. ni semua gara2 anak2 buah main game kat handphone aku then lepas main letak jer kat ruang tamu.. jadinya aku x dengar bunyi alarm pagi tadi.. terbangun sebab terdengar suara kakak aku yg dah bangun sebab nak bagi susu kat anak dia..

Padahal dah pesan kat anak2 buah suruh bawak masuk handphone tu ke bilik aku sebab malam tadi aku tido awal, dalam pukul 10.30 aku dah masuk bilik.. ngantuk sesangat.. diaorang pukul 1 pagi baru nak tido.. dengan yg main gamenya la.. dengan yg layan drama/lagu korea la.. dengan yg main robot2nya la.. dengan yg main laptopnya la.. macam2 perangai..

Nasib baik family ada kat rumah.. cuti sekolah so gilir2 jaga aku ni.. *untung jadi anak bongsu kan? hihihihi..* walaupun bangun lewat, sempat jugak sahur nasi & lauk yg mak masak.. nasib baik sempat.. tapi dalam pada tengah sahur tu, sempat jugak aku bebel2 pasal handphone tu.. padahal anak2 tengah tido.. bukannya diaorang dengar pun.. tapi aku tetap bebel.. tapi aku yakin diaorang bangun nanti mesti kena marah dengan mama diaorang.. hahahaha.. padan muka! sape suruh x ikut cakap acu? *patutlah diaorang kata aku ni x best, pak cu diaorang lagi best.. sebabnya aku suka bebel2..*

Penat gak nak menjawab soalan2 dari setiap anak buah yg asyik tanya pak cu diaorang gie mana.. yg tanya tu semuanya kecik2 lagi.. belum tadika pun.. yg dah sekolah tu dah boleh faham pak cu gie Umrah.. tapi yg kecik2 ni x sudah2 bertanya mana pak cu.. adoiiiiii, letih acu nak jawab tau! ulang2 jawapan tapi korang tanya jugak.. *motif acu nak sentap?? sebabnya setiap kali korang tanya, acu ni makin la teringat kat pak cu korang.. huhuhuhu..*

Bila pak cu call, masing2 berebut nak cakap dengan pak cu.. siap nak bersoal jawab la pulak.. "pak cu buat apa? kenapa x blk rumah? kitaorang dh lama tunggu ni, lama lagi ke nak blk? kat sana ada apa? betul ke ada unta? unta tu tengah buat apa? banyak x unta tu? acu ni memang garang la kan pak cu? 

Bab unta tu mesti encik cakap tengah tengok unta.. yg sampai korang nak tau unta tu berapa ekor nape?? adoiiiiii... lepas tu, motif ngadu dengan pak cu cakap yg acu garang?????? nyampah!

Jumaat minggu lepas, hati ni betul2 sedih kerana berjauhan dengan suami.. tapi Jumaat minggu ni, hati ni betul2 rindu berjauhan dengan suami.. Jumaat minggu depan insyaAllah hati ni betul2 gembira menanti kepulangan suami tersayang..


Seminggu yg lalu..
Aku memang x buat entry tentang masa aku hantar encik adiey nak pergi Umrah.. sebab nanti aku sedih then terus banjirrrrrr.. hahahahha.. tunggu encik adiey balik Malaysia jer la baru update eh.. insyaAllah..

Nota cinta: motif tajuk entry aku macam tu?? hahahahha.. 

7 comments:

  1. Sabar k... En. Hubbynya perni menunaikan ibadah umrah.. bukan pergi berfoya2, doakan keselamatan dan semoga dipermudahkan segala urusannya di sana... InsyaAllahhh baliknya nanti akan ada rezeki yang menunggu...

    ReplyDelete
  2. ahahhaha... comel nye anak sedara zana tue... mst penat nak menjawap hu3

    ReplyDelete
  3. hehehe...anak2 buah memang selalu aim maksu garang...sama la kita...hahaha

    ReplyDelete
  4. jenuh nak jawab soalan cepumas kan..
    tapi merekalah penyeri hidup zana dan hubby...

    ReplyDelete
  5. x per lagik 7 hary jer lagik
    lepastue dah blh pelok ketat2 ngeeee

    ReplyDelete
  6. Motif? Zana gedik.... itu je motifnya.. hihihihi

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..