Friday, June 1, 2012

Weekend & Popia Sedap


Selamat berhujung minggu semua!!

Dah 2 minggu berturut-turut balik kampung.. seronok! seronok sebab dapat hilangkan rasa sunyi.. kalau kat rumah, rasa "kehilangan" tu kuat.. dah rumah sendiri kan.. sana sini ada jer terbayang.. so bila balik kampung, dengan suasana tenang tu, hilang rasa sunyi tu.. 

Wekend ni aku ada misi, aku berjanji dengan sendiri untuk mendraf semua entry untuk minggu depan.. berjayakah aku?? sama2 kita nanti.. kalau banyak update tu, maknanya berjayalah misi aku weekend ni.. kalau update seminggu 2-3 entry jer, maknanya weekend ni misi aku tu sekadar angan2.. huhuhu.. 

Oh ye, dah seminggu ni aku asyik beli popia goreng jer.. beli kat Bangi.. sedappppp ooooo.. nanti ada masa aku review eh pasal popia tu.. *ni lah namanya blogger.. semua benda nak dicerita.. popia jer pun.. tu pun nak buat review & testimoni bagai.. hihihihi..

Seminggu ni jugak aku gerenti berat badan naik berkilo.. sebab mak duduk sekali kat rumah tu kan.. hari2 aku berbuka puasa dengan lauk sedap2.. hari2 dapat manja lebih2 dengan mak & abah.. hari2 dengar suara diaorang gelak2 depan mata aku.. seronok betul! 

Minggu depan jangan nak berangan lebih2 untuk menikmati hidangan sedap tanpa membantu di dapur yer zana.. sebabnya, mak mertua duduk dengan aku minggu depan.. makanya haruslah balik rumah terus tolong mak mertua masak kan.. kalau mak sendiri ada, setakat kacau2 jer.. kalau dengan mak mertua, x segan ke setakat kacau2?? huhuhu.. 

Tapi gerenti dapat makan sedap jugak! mak mertua kalau masak, semuanya lauk kesukaan aku laktu.. berkilo2 la naik berat badan aku nanti.. jangan encik adiey balik x kenal mana 1 isteri dia.. patutnya aku yang x berapa nak cam dia since dia dah botak kan.. *eh, macam mana rupa encik adiey botak eh?? kenal dah lebih 10 tahun tapi x pernah tengok dia botak.. hihihi..

Wah, panjang karangan ko zana oiiii.. padahal nak cakap selamat berhujung minggu jer pun.. ni lah namanya blogger.. pantang jumpa keyboard.. laju jer bercerita.. hihihi..


Photobucket

7 comments:

  1. Wah sdapnye popiah goreng! layan tu ptg2 sodap tu zana..
    oh 1st time lah nnti tgk cik adiey botak ek, heheheh...

    ReplyDelete
  2. bestnyer ade org masakkan..balik umah tinggal makan jer...

    ReplyDelete
  3. wahh dah botak ek... alhamdulilah.. hu3... xpe kita punya blog kan.. suka hati kita laa nak tulis apa kan..zana... hu3...


    Jom follow blog sue.. sue dh follow blog zana...

    ReplyDelete
  4. Oh. Skang ni mak zana ada la skali kat umah yer. mggu dpn mak mentua plak.. wah.. bertuahnya hai.. bergilir2 derang jaga anak/menantu kesayangan :)

    ReplyDelete
  5. Ida taknak revieww...... Ida nak rasa..... HAHA

    ReplyDelete
  6. popia goreng..rindu zaman kanak2 k..
    salam kenal dr atie..:)
    keep in touch k!

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..