Wednesday, September 28, 2011

Tetamu Istimewa di Hari Raya

Syawal kali ni terlalu banyak kenangan yang sukar dilupakan.. kenangan sedih ketika kehilangan arwah atok digantikan dengan kenangan indah dengan kehadiran tetamu istimewa di bulan Syawal kali ni..

Weekend hari tu, aku & suami terlalu gembira dengan kehadiran atok & nenek ke rumah kami suami isteri.. atok & nenek belah mak aku ni tinggal kat Johor.. mak & abah yang bawak diaorang dari Johor ke Putrajaya.. aku & encik suami terlalu gembira masa tau bapak atok & mak atok (panggilan kitaorang untuk atok & nenek) nak datang..

Yang kelakarnya, nenek aku x nak naik rumah aku.. sebab katanya rumah aku tinggi sangat.. hihihi.. tapi kitaorang pujuk gak sampai dia rasa ok.. masa dalam lift tu, boleh pulak nenek aku kata

"nape duduk macam burung? rumah tinggi2 macam sarang burung.."

hahahahaha.. kelakar giler dialog nenek aku tu.. dengan muka gabra dia sebab takut, makin cute lak aku tengok.. hihihi.. jahat tau cucu dia ni! boleh lak gelakkan nenek sendiri..

Sampai dalam rumah, atok aku relak jer duduk kat tepi tingkap.. nenek aku x berani nak tengok kat luar tingkap.. comel sangat situasi masa tu..

Nenek aku terjenguk2 nak tengok pemandangan luar.. dia nak gie ke tingkap takut katanya.. siap kata kalau duduk dekat2 tingkap risau bila angin kuat terkeluar lak nanti.. hihihi.. 

Ni ada lagi kisah comel tentang atok & nenek aku.. lepas lunch tengahari tu, kitaorang lepak depan tv.. sambil borak2.. tetiba nenek aku bisik sesuatu kat atok.. then nampak atok angkatkan belakang baju nenek.. nampak atok buat sesuatu kat belakang badan nenek.. ingatkan atok garu belakang badan nenek, rupanya atok tolong pasangkan cangkuk bra nenek yang terbukak.. hihihihihi.. sangat comel ok!!! serius punya comel keadaan masa tu.. romantik habis la atok aku.. aku & encik suami gelak2 tengok atok terkial2 nak pasangkan cangkuk bra tu.. nenek aku boleh pulak buat muka malu2.. serius cute habis muka nenek aku masa tu..

Petang tu kitaorang bawak atok & nenek jalan2 kat Masjid Putra Putrajaya..


Suka sangat bapak atok & mak atok bila masuk dalam masjid tu..



Lama gak dalam masjid tu.. tu pun kalau ikutkan atok aku, memang nak lama lagi.. tapi nenek aku dah bising ajak balik sebab dah nak malam katanya.. padahal baru pukul 6.. hihihihi.. nenek aku memang susah nak diajak berjalan, tapi atok ok jer.. 


Masa nak balik rumah dari masjid tu, lalu depan tempat keje aku.. aku tunjuk la kat diaorang tempat keje aku.. jelas nampak wajah gembira atok & nenek bila tengok tempat keje aku.. senyuman tanda bahagia melihat cucunya dah berjaya dapatkan kerja yang terjamin.. Syukur Ya Allah kerana memberi peluang untuk aku melihat senyuman indah dari atok & nenek..

Aku memang happy sangat bila atok & nenek ada kat rumah aku.. rasa x nak bagi diaorang balik sebab seronok bila diaorang ada kat rumah tu.. sesungguhnya bapak atok & mak atok merupakan tetamu yang paling istimewa aku terima pada Syawal kali ni..
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

13 comments:

  1. Ida takde nenek dah.. atok je , itu pun belah abah... *dah tak ingat cucu dahhhh*

    ReplyDelete
  2. Salam Zana..untungnya ada atuk & nenek lagi.K.atie dah xder.Semoga kedua mereka dipjgkn usi & diberikn kesihatan yg baik selalu.Amin

    ReplyDelete
  3. nasib sarang burung, bukan sarang kelawar..hehehe

    ReplyDelete
  4. bestkan..zaza ade datuk nga nenek belah ayah je..belah mak dua² dah xde..yg belah ayah tue mmg rapat sbb mase kecik dlu byk tinggal nga diorg..

    ReplyDelete
  5. Klu k.atie 'delete' blog zana...xder la akak sampai sini tadi.hikhik
    Tkder la ,buang blog yg lama xupdate & yg menjangkitkn virus tue ke blog k.atie jer.
    ha!senyum sikit:D

    ReplyDelete
  6. Beruntung kalau dah berumahtangga pun masih ada mak-ayah dan atok-nenek lagi.

    Nenek gayat tengok rumah tinggi itu yg kelakar kan...

    ReplyDelete
  7. bestnya masih mempunyai atok dan nenek
    anum x sempat pun nak jumpa atok dan nenek..
    anyway gambar2 yag sgt bermakne

    ReplyDelete
  8. ololo..sweetnyaaa..
    kalo boleh kite pun nk romantik cmtue smpei tua kan? aminnn..=)

    ReplyDelete
  9. "nape duduk macam burung? rumah tinggi2 macam sarang burung.." kelakar.... saya pun dah terasa cam burung... coz duduk tinggi sangat...hehehe

    ReplyDelete
  10. betul2!
    bila kita bawak owg tua tgk tmpt kita keje..
    nmpk diowgf hepi, kan?

    ReplyDelete
  11. bestnya zana..kak ita tak ada datuk..tak pernah tengok pun belah ayah,belah mak ,belah suami pun tak ada..hanya nenek aje..tapi tak mesra..coz mak ita kembar dan di beri kat org..(yg bela mak dah meninggal)..nenek sekarang tak rapat lah..coz tak berapa biasa...

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ