Wednesday, October 12, 2011

Elemen Kehidupan Wanita



a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan. (aku anak ke 5)
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh.
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan

WANITA BERUNSUR AIR1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah
 
Credit to : Dunia Cik Anita
 
Ada yang kena, ada jugak yang tak kena dengan diri aku.. korang pulak macam mana?

 
Photobucket

8 comments:

  1. kita pon anak ke-5..tp smua bercanggah.. ahhahaha.. :D

    ReplyDelete
  2. saya api...
    hehehe..
    tapi mcm x de kait je kat ats tu dgn sye..
    tpi mak ade ckp,sya Api tak bleh ngam dgn adik saye angin sbb api klu tiup angin,mkn mrak.... so,konklusinye makin brgaduh laa..
    gduh 24jam..hahaha

    ReplyDelete
  3. anak kedua..ada gak betul sikit2 :)

    ReplyDelete
  4. AIR- ermmm, cam ye tak ye je...

    hehe, suka2 je kan...

    ReplyDelete
  5. hehe.
    ada pulak kredit kat Anita. Anita pun cedok dari orang lain. :)

    saya Airrrr~ banyak persamaan!

    ReplyDelete
  6. akak angin. somi pun angin. mmg beranginnnnn je manjang. tp sbb ada sifat comels 1 hingga 4 tu ahaks! kira ngam la (perasannnn) ^___^

    ReplyDelete
  7. kak ita api..anak ke 3,ada lah kena mengena sikit..he..he

    ReplyDelete
  8. hai kak zana.syira dtg segera jugak melawat akak..:)

    same!tanah jugak tapi sy sulung..:)

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Selamat Datang 2016

Assalamualaikum.. Selamat datang 2016.. Semoga tahun 2016 ni akan membawa lebih banyak berita gembira buat kita semua.. 5 bulan menyep...