Tuesday, October 4, 2011

Rezeki Keluarga

5 adik beradik perempuan membolehkan kami bercerita lebih terbuka tentang soal hati seorang perempuan.. aku rasa bertuah sebab dikurniakan 4 orang kakak yang sememangnya terlalu memanjakan aku..

Kitaorang dah lali bila ramai yang kata muka kitaorang berlima x serupa.. memang muka kitaorang x serupa.. perangai apatah lagi.. memang berbeza..

Yang sulung sememangnya tenang.. sentiasa mendorong adik beradik ke arah kebaikan & kebahagiaan.. yang kedua agak serius & lincah.. semua benda dia cuba buat sendiri.. yang ketiga sememangnya terlalu lembut hati & penyabar.. sikap penyabar yang aku rasa terlalu tinggi.. yang keempat sememangnya peramah & kreatif.. tangan seninya membuatkan aku suka bergantung padanya.. dia jugalah yang kuat membuli aku.. buli sayang namanya..

Tahun ni, 2 berita gembira kami adik beradik terima.. syukur Ya Allah di atas rezeki dari Mu.. kakak aku yang kedua & keempat disahkan mengandung.. berita gembira yang diterima ketika Syawal yang lalu sememangnya diterima dengan pelbagai perasaan..

Aku gembira bila mana berita sampai ke telinga aku sendiri.. x sabar menanti anak buah yang ke 14 dan 15.. namun, tanpa disangka, hiba juga hadir tanda diundang..  kesedihan disimpan jauh di sudut hati.. menaip entry ini juga dengan linangan air mata.. walaupun sokongan keluarga terus aku terima, namun kadang kala hati aku terlalu rapuh.. dengan mudah air mata bergelinangan.. 

Ketika Syawal yang indah berkunjung tiba, semestinya berita gembira ini menjadi perbualan semua saudara mara & kenalan.. apatah lagi, 2 beradik mendapat berita gembira yang hampir sama waktu nya.. perbualan tentang berita gembira beralih kepada soalan yang membuatkan hati aku pedih.. tanpa disangka, mulut terkunci untuk menjawab segala soalan.. hanya senyuman hambar yang mampu aku lemparkan.. genggaman di tangan suami semakin erat.. air mata cuba untuk ditahan..

Aku bersyukur kerana suami sentiasa di sisi.. sentiasa menghulurkan tangan untuk ku genggam.. sentiasa menumpangkan bahu untuk aku menangis.. sentiasa memeluk erat setiap kali hati merintih sedih mengenangkan impian yang belum tertunai.. sentiasa memberikan sokongan di saat aku memerlukannya.. syukur Ya Allah di atas jodoh yang tertulis untuk diriku.. aku bahagia bersamanya..


p/s: Maaf entry sedih.. entah kenapa hati tersentuh bila mana melihat potret keluarga di pagi hari.. tahun depan bertambah lagi ahli di dalam keluarga.. mungkinkah diberikan peluang & rezeki untuk aku menambahkan ahli keluarga baru?? segalanya di tangan-Nya.. aku redha dengan ketentuan-Nya..
www.tips-fb.com

Thanks for reading. All Rights Reserved by Adieyza.

28 comments:

  1. zana, sabar ye...rina sentiasa berdoa agar kita dikurniakan rezeki itu.. insyaallah... " sorry, nangis tat kala baca entry zana ni".

    ReplyDelete
  2. insyaallah...............
    sampai rezeki itu nanti.
    amin

    ReplyDelete
  3. Wah! bestnye.. btw, nanti nak kena tangkap potret keluarga yang barula bila ahli baru dah muncul. HEHE


    MySuaraBlog: Surat Email Daripada Encik Zizidiazora

    ReplyDelete
  4. teringin sgt nk rs ada adik beradik..khasnya kakak dan adik perempuan...mesti seronok...


    mama sama2 doakan zana ya..jgn putus asa...Allah mau kita merintih meminta lagi padaNya...

    ReplyDelete
  5. bergenang air mate bace entry ni zana...sabar la zana yer...
    rezki Allah tak ke mane..
    Insyaallah...jgn putus doa dan putus ase...

    ade kawan akak pun lambat gak dapat..tp mase anak sulung die umor 2 tahun die pregnant for second baby..

    Mungkin Allah cume tangguhkan sajer..
    jgn pikir banyak sangat k...

    ReplyDelete
  6. Sabar yer zana... i pun lbh kurang u gak... masih menanti dgn harapan... kite perbanyakkan doa yer... InsyaAllah rezeki kite akan muncul kelak..

    ReplyDelete
  7. Sabar yer zana... i pun lbh kurang u gak... masih menanti dgn harapan... kite perbanyakkan doa yer... InsyaAllah rezeki kite akan muncul kelak..

    ReplyDelete
  8. sama-sama kita berdoa semoga dipermudahkan rezeki kita ye zana... Hehe.....kena lebih berusaha ni Zana!!

    Caiyok....aja..aja fighting..tak mau sedih2 ma...

    ReplyDelete
  9. zana,

    sabar bnyk2 kay..ada hikmahnya tu, insyaAllah..

    ReplyDelete
  10. sabar...rezki akan datang juga....aamin
    yang penting jangan terlalu TERTEKAN. jangan terlalu DIFIKIR. senangkan hati iya..insyallah ada juga tu..

    ReplyDelete
  11. InsyaAllah...jgn berhenti berharap dan berusaha..

    ReplyDelete
  12. Insyaallah kak.. Ros doakan... Amin...

    ReplyDelete
  13. insyaallah belum ada rezeki
    one day ok

    ReplyDelete
  14. zana, hanya yg melaluinya saja benar2 rasa apa yg kite rs. sepanjang hari raya fara pun ramai bertanya. senyum je. dlm hati dah menangis2.. huhu. Kite patut bersyukur ada suami yg paling kuat support kite. Org lain ada tak sebertuah kite dpt suami yg baik. InsyaAllah zana, semoga penantian kite nih akan berakhir dgn kegembiraan.. Aminnnn :)

    ReplyDelete
  15. teruskan berdoa dan berusaha..jgn putus harap ye dear...

    ReplyDelete
  16. xpe,blm rzki lg tue...mulut org bese la tue...nor nie pn even dh 2nd peknen ade gak mulut pertikaikan ble ckp psl jantina,insyaallah naufal junior again (boy)...so ade yg ckp lps nie kene beranak lg la bg dpt girl plak...kt mulut senyum je,dlm hati 'la...mcm tu plak'...smue tu rzki Allah nk bg,kite usaha,b'doa n tawakal je...

    jgn sedih2 lg ek...trs b'fkrn +ve,pedulikan ape org nk kate yg penting husband/fmly support...insyaallah,dh sampai ms nnt,adela rzki zana...=)

    ReplyDelete
  17. InsyaAllah kak rezeki tu akan ada :)

    Nita lagi ramai, 8 orang perempuan adik beradik. Lagi pening dan kecoh! grr

    ReplyDelete
  18. kak, sabar tau . bnyak berdoa semoga "rezeki" tu akan datang jugak nnt .

    ReplyDelete
  19. cantik la rumah baru ni :)

    zana, dlm hal ni kita pompuan mmg kena semangat kuat, fizikal & mental kena sama2 kuat. bknnya apa2, kekadang org2 yg x paham ni suka sangat bertanya itu ini mcm machine gun,,non stop!

    ReplyDelete
  20. Mcm org lain, apa yg akak mampu kata adalah sabar.
    Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul kan.
    Kadang mmg kita tak tertekan, tp kadang kita perlu utk luahkan.

    Tkpe, nati kita jumpa2 8 okt ni ngan kawan2 baru. Misti kita akan lebih semangat kan :)

    Jgn sedih2 ok, akak ada :))

    ReplyDelete
  21. stp kali kita berdoa memohon kpd allah agar diberikan rezeki, lg dekat kita kpd-NYA..insyaallah ada rezeki itu nanti..usaha dan doa yg tk putus2 ya zana..

    ReplyDelete
  22. zana.. lambat atau cepat.. pasti ade bahagian dan rezki dari Nya... cume perlu bersabar.. mungkin rezki yang satu tu belum nampak..tapi diberikan rezki lain yang melimpah ruah juga.. jadi tetap juga perlu bersyukur...:) memang susah nak buat..susah nak menghadapinye...tapi sentiase yakin ngan 'urusan Dia'.. insyaallah...:)

    ReplyDelete
  23. yg penting kakak2 kena support..macam my sister siap tanya orang pegi berurut kat mana..so sweet kan :))

    ReplyDelete
  24. sabar ye zana...eka pun smlm mama eka dok tanya...dia suh try bodex la apa la...hmmmmm.sedih :) nasib mak sendiri...kalu tak sentap la zana...eka phm dia nak cucu...since eka ank tunggal.lom ada cucu kan...tingin gamaknya

    ReplyDelete

Thanks pada yang sudi meninggalkan komen.. really appreciate it..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Photobucket
© Templates Designed by | ✿ Nurulchumel's Properties ヅ